2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Resmi ortaöğretim kurumları içinde spor liselerinin profili: Betimsel bir analiz(Batman Üniversitesi, 2020-06-30) Işıkgöz, Mustafa Enes; Esentaş, MelikeBu çalışmanın amacı; resmi ortaöğretim kurumları içerisinde spor liselerinin profilinin çeşitli nicel değişkenler açısından betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel nitelikte tarama modelinde olup, araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın dokümanını Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yayımlanan “Örgün Eğitim 2018-2019 Millî Eğitim İstatistikleri” oluşturmaktadır. İstatistiklerden sadece resmi ortaöğretim (genel+mesleki) kurumları ile spor liselerine ait veriler inceleme kapsamına alınmıştır. Verilerin analizinde sayı ve yüzde değerleri kullanılmış, spor liselerinin çeşitli değişkenler açısından resmi ortaöğretim kurumları içerisindeki yeri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma neticesinde; spor liselerinin genel ve mesleki resmi ortaöğretim okul/kurumları içerisinde okul olarak %0.87, derslik sayısı olarak %0.52, öğrenci sayısı olarak %0.46’lık bir yer tutmaktadır. Genel ve mesleki resmi ortaöğretim kurumlarında toplam 151.151 erkek ve 144.179 kadın olmak üzere toplam 295.330 öğretmen görev yaparken, spor liselerinde bu sayı 851 erkek ve 481 kadın olmak üzere toplam 1.332’dir. 2018 yılı itibarı ile genel ve mesleki lise çıkışlılarından yükseköğretim kurumları sınavına (YKS) 2.376.872 öğrenci başvururken, spor lisesi çıkışlı öğrencilerinden 4.540 başvuru yapılmıştır. YKS’ye başvuran genel ve mesleki lise çıkışlı öğrencilerinin %16.61’i lisans, %13.28’i önlisans, %6.15’i açıköğretim programlarına yerleşmiştir. YKS’ye başvuran spor lisesi öğrencilerinin ise %1.28’i lisans, %7.91’i önlisans, %1.92’si açıköğretim programlarına yerleşmiştir.Öğe Spor lisesi öğrencilerinin diğer lise öğrencilerine göre okulda öznel iyi oluş düzeylerinin incelenmesi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-11-05) Bozan, Ünal; Manap, AbdullahBu araştırma spor lisesi ve diğer liselerde öğrenim gören öğrencilerin okulda öznel iyi oluş düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmış Karşılaştırmalı Tarama Modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Batman ili kapsamında yer alan liseler oluşturmaktadır. Örneklem olarak amaçsal örneklem yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma kapsamında 380 anket formu dağıtılmış ve 350 tanesi analiz için uygunluk göstermiştir. Araştırmada kişisel bilgi formu ve okulda öznel iyi oluş ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada verilerin normal dağılım sağlayıp sağlamadığını belirlemek için basıklık ve çarpıklık değerlerine bakılmış ve verilerin normal dağılım sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde IBM SPSS 27 programından yararlanılmıştr. Bu yönde katılımcılara ait frekans bilgileri, güvenirlik, normal dağılım testleri, afa, dfa, t-testi ve anova analizleri yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre spor lisesinde öğrenim gören öğrencilerin okulda öznel iyi oluş düzeyleri diğer liselerde öğrenim gören öğrencilerin okulda öznel iyi oluş düzeylerinden daha yüksektir. Araştırmaya katılan öğrencilerin öznel iyi oluş düzeyleri cinsiyet, sınıf ve öğrenim sürecinde kaldıkları yer bakımından anlamlı fark göstermemişken; sosyoekonomik durum ve internet kullanım süreleri değişkenlerine göre anlamlı fark göstermiştir.