Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 6 / 6
  • Öğe
    Mineralogy and geochemistry of marine palygorskite of upper paleogene age, (Southeastern Turkey)
    (Geological Society of America, 2018) Özsaraç, Şafak; Yalçın, Hüseyin; Tetiker, Sema
    This study contains Becirman Formation of Late Paleogene age outcropping Batman-Gercus and Mardin-Dargecit areas in the Southeast Anatolian Authouctonous of Arabian Plate. The unit is formed of red colored dolomitic shale-marl-sandstone and white-cream colored carbonate rocks (dolomite, dolomitic limestone) intercalations. According to whole-rock analyses results of X-ray diffraction (XRD), minerals are represented, respectively in abundance, dolomite, phyllosilicate (palygorskite, smectite, chlorite, vermiculite, illite, serpentine and mixed layered C-V), calcite, feldspar, quartz, hematite and goethite. Phyllosilicates determining on XRD clay fractions comprise mineral paragenesis with palygorskite + smectite or vermiculite in Gercus area and palygorskite + chlorite + vermiculite / C-V, and chlorite + illite + serpentine in Dargecit area. Palygorskite minerals (2-10 mm-fibres length) occurred after dolomites and matrix in the dolomitic marl and sandstones, respectively, on scanning electron microscope (SEM) studies. Other associated minerals as smectite and chlorite / C-V are observed as thin leaves. Major element geochemistry of palygorskite-rich clay fractions indicates that these minerals are rich in Mg-Al-Fe. Trace element quantities of palygorskites on normalized spider diagrams have enrichments and depletions, respectively, compared to chondrite and North America Shale Composites (NASC). SEM views, existence of serpantine, especially increase of Cr and Ni concentrations, which indicate that the source of Becirman Formation is serpentinized ophiolitic rocks of Upper Cretaceous age in north of the basin. On the other hand, palygorskites are formed from dolomites and matrix by mechanisms of diagenetic transformation and sedimentary neoformation, respectively.
  • Öğe
    Daire testere makinesinde kullanılan milin nümerik hasar analizi
    (Batman Üniversitesi, 2018-05) Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; Adin, Hamit; İşcan, Bahattin
    Mil; dişli çark, kayış kasnağı, zincir dişlisi, kavrama göbeği, volan, rotor vb. parçaları üzerinde taşıyan ve bunların kendisiyle birlikte dönebilmeleri için genellikle iki yerinden yataklanmış olan önemli bir makine elemanıdır. Miller, üzerinde taşıdığı parçalardan kaynaklanan yükler sonucu eğilmeye, güç iletimini sağlayan döndürme momenti nedeniyle de burulmaya zorlanır. Motor elemanlarında, güç iletim hattlarında ve gerekse makinenin asıl işlevinin yerine getirildiği bölümlerde mümkün olduğu kadar dönme hareketi yaparak kullanılmaya çalışılanparça ve elemanlar vardır. [1]. Çelik alaşımların kaynak malzemesi olarak yaygın kullanımı; alaşım özelliklerinin ve kaynak koşullarının, sıcak çatlamaların oluşumundaki etkilerinin araştırılmasında önemli bir rol oynamıştır. Deneysel çalışmalar, metallerin kimyasal özelliklerinin, alaşımlı kaynakların sıcak çatlamayla sonuçlanmasında etkin rol oynadığını gösterse de, faktörlerin etkilerinin büyüklüklerine göre ayrıştırılması tam anlamıyla gerçekleştirilememiştir[2].
  • Öğe
    Partikül takviyeli yapıştırıcılarla üretilmiş jute kompozit malzemelerin mekanik özelliklerinin deneysel olarak belirlenmesi
    (Batman Üniversitesi, 2018-05) Adin, Mehmet Şükrü; Ergün, Raşit Koray; Adin, Hamit
    Bu çalışmada jute tipi kumaşlardan üretilmiş kompozit malzemelerin mekanik özellikleri incelenmiştir. Kompozit malzemeler, yapıştırıcı malzemesi kullanılarak 11 katman olacak şekilde üretilmiş olup verilen ölçü ve değerlere göre kesilmiştir. Elde edilen numuneler çekme deneyine tabi tutulmuştur. Verilere göre alüminyum tozun kompozit numunede daha sağlam bir yapı oluşturduğu gözlemlenmiştir. Deneysel olarak elde edilen sonuçlar tablo ve grafik olarak sunulmuştur. Sonuç olarak; partikül katkılı yapıştırıcı kullanılmasıyla elde edilen kompozit malzemelerin çekme hasar yükünün arttığı görülmüştür.
  • Öğe
    Motorlarda kullanılan kam milinin nümerik hasar analizi
    (Batman Üniversitesi, 2018-05) Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; İşcan, Bahattin; Seven, Burhan
    Kam mili, subaplara hareket veren bir parçadır. Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir. Bu hareketler sayesinde, egzoz ve hava subapları düzenli olarak açılıp kapanır. Açma-kapama işleminin amacı şudur: Kapaklar açıldığında içeri hava girmesi, sonrasında yanma olayı olması ve akabinde de kirlenmiş havanın egzozdan çıkmasıdır. Kam mili, krank mili tarafından tahrik edilir ve krank milinin dönme sayısının yarısı kadar bir dönme hızıyla döner[1]. Kam milleri genellikle yüksek kaliteli çelik alaşımlarından dövülerek veya dökülerek tek parça halinde üretilir. Kam yüzeyleri ısıl işlemlerle sertleştirilir. Genellikle kam millerinde her silindir için bir emme bir de egzoz olmak üzere iki adet kam bulunur. Bazı motorlarda örneğin boksör tipi 4 silindirli bir motorda bir emme ve bir egzoz kamı karşılıklı iki silindirin supaplarını açmaktadır. Ayrıca günümüzde kullanılan DOHC motorlarda emme supapları için bir kam mili ve egzoz supapları için de ayrı bir kam mili bulunmaktadır[2]
  • Öğe
    The effects of gasoline RCCI application on combustion of diesel generator at medium loads
    (Dicle University, 2019) Oktay, Hasan; Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki
    RCCI uygulamasının dizel jeneratörde aspir yağı biyodizel-dizel karışımları ile etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Yapılan deneylerde, aspir yağı türevi biyodizel ve dizel karışımları birincil yakıt olarak ve ikincil reaktif yakıt olarak benzin olarak kullanılmıştır. RCCI uygulaması, emme manifolduna sahip bir ikincil yakıt enjeksiyon sisteminin bağlanmasıyla sağlandı. Gasoline, kütle yakıt tüketiminin % 40'i ve% 55'i oranında PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler, 1500 rpm'lik sabit motor hızında ve sabit yük 7.2 kW motor gücünde gerçekleştirilmiştir. Yüksek fren özgül yakıt tüketimi (bsfc) ve egzoz çıkışı emisyonları için bir çözüm bulmak çok önemlidir. Dizel ve biyodizel karışımlarını kullanmanın amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştıran birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor çalışmasının önemli yanma, parametreleri kapsamlı bir şekilde araştırılmış ve sonuçlar sunulmuştur.
  • Öğe
    Yaprak yayların nümerik metotlar yardımıyla hasar analizi
    (Batman Üniversitesi, 2018-05) Sağlam, Zeyni; Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; Adin, Hamit; Seven, Burhan
    Bu çalışmada ISUZU marka EUROBUS model midibüsün yaprak yayının üzerine gelen kuvvetlerle ilgili olarak Solidworks paket programı kullanılarak nümerik statik analizler yapılmıştır. Araçlarda kullanılan yaprak yaylarda oluşacak bir hasar istenmeyen sonuçlara yol açabilir. Bu hasarların önüne geçmek amacıyla yaprak yayların üretim aşamasından kullanılacak yerlere ve maruz kalabilecekleri kuvvetlere kadar analizlerinin yapılması gerekmektedir. İstenmeyen sonuçları engellemek amacıyla nümerik analizler yapılmıştır. Son durumda malzeme üzerine oluşabilecek hasarlar değerlendirilmiş ve elde edilen veriler değerlendirilmiştir.