Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Exhaust emissions of methanol and ethanol-unleaded gasoline blends in a spark ignition engine
    (VINCA Institute of Nuclear Sciences, 2013) Altun, Şehmus; Öztop, Hakan Fehmi; Öner, Cengiz; Varol, Yasin
    In this study, the effect of unleaded gasoline and unleaded gasoline blended with 5% and 10% of ethanol or methanol on the performance and exhaust emissions of a spark-ignition engine were experimentally investigated. The engine tests were performed by varying the engine speed between 1000 and 4000 rpm with 500 rpm period at three-fourth throttle opening position. The results showed that brake specific fuel consumption increased while brake thermal efficiency, emissions of carbon monoxide and hydrocarbon decreased with methanol-unleaded gasoline and ethanol-unleaded gasoline blends. It was found that a 10% blend of ethanol or methanol with unleaded gasoline works well in the existing design of engine and parameters at which engines are operating.
  • Öğe
    Propanolün bir dizel motorda aspir biyodizeli kullanımına etkilerinin deneysel olarak araştırılması
    (Batman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017-03-03) Tosun, Zülfi; Aydın, Hüseyin
    Dizel yakıtı, günümüzde birçok araçta kullanılmaktadır. Petrolün gün geçtikçe azalması ve ayrıca oluşturmuş olduğu çevre kirliliğinden dolayı alternatif ve yenilenebilir yakıt çalışmaları gün geçtikçe farklı şekillerde karşımıza çıkmaktadır. Alternatif yakıtların özellikle yenilenebilir olması en çok üzerinde durulan hususlardan biridir. Çünkü yenilenebilir enerji kaynakları, çevre dostu, tükenmeyen ve çevrede kolayca bozunabilir özelliklere sahiptir. Bu çalışmada aspir yağından biyodizel elde edilmiştir. Elde edilen biyodizel farklı oranlarda propanol ile karıştırılarak bir dizel motorda yakıt olarak test edilmiştir. Hem biyodizelin hem de propanol ilavesinin motor performansı, yanma parametreleri ve kirletici egzoz emisyonlarına etkileri deneysel olarak test edilmiştir. Test sonuçları karşılaştırıldığında biyodizel ve propanol karışımlı yakıtların motor performansı, özgül yakıt tüketimi ve emisyon değerleri dizele göre çok büyük bir farklılık göstermemiştir. Ancak NOx emisyonlarında düşüşlerin olduğu görülmektedir. Yanma sonucunda yükün artmasına paralel olarak silindir basıncında, ısı salınımı değerlerinde, toplam ısı salınımı ve silindir içi ortalama gaz sıcaklığı değerlerinde yükün artmasına paralel olarak artışların olduğu görülmektedir. Deney sonuçlarından hareketle aspir biyodizeli ve propanol karışımlarının belirli oranlarda dizele katılarak alternatif yakıt olarak kullanılabileceği görülmüştür.