Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılım sıklıklarının, mutluluk ve yaşam kalitesine olan etkisi
    (Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-30) Demirbaş, Levent; Dinçer, Nevzat
    Bu çalışmanın amacı, Şırnak İdil İlçesinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı çalışan öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılım sıklıklarının mutluluğa ve yaşam kalitesine etkisini araştırmak ve bununla beraber etkinliklere katılım sıklığı ile demografik değişkenlere göre farklılığının incelenmesidir. Bu çalışmada 567 öğretmene çalışmada kullanılan anket uygulanmış ve bulgular SPSS 22 IBM istatistik paket programında analiz edilmiştir. En yüksek katılımın sağlandığı aktivite entelektüel aktiveler olarak görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılım ilişkisi; cinsiyet, medeni durumları, yaş, gelir durumları düzeylerinde anlamlı bir farklılık görülmektedir (p<0,05). Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılımları ile mutluluk ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Üniversite personelinin rekreasyon etkinliklerine katılmasının mutluluk ve yaşam kalitesine etkisinin incelenmesi Batman Üniversitesi örneği
    (Batman Üniversitesi, 2019-04-05) Ortaç, Burhan; Dinçer, Nevzat
    Bu çalışmanın amacı; Üniversite personelinin rekreasyon etkinliklerine katılmasının mutluluk ve yaşam kalitesine olan etkisi incelenmiştir. Çalışmaya yaşları 20 ile 40 yaş ve üstü arasında değişen, Batman üniversitesinde akademik personel olarak, çalışan personellerin toplamda 253 erkek ve kadın katılmıştır. Batman üniversitesinde akademik personellerinden katılan bireyler random yöntemi ile seçilmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 22 IBM istatistik paket program kullanılmıştır. Veriler ortalama ve standart sapma olarak özetlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda akademik personelin rekreasyon etkinliklerine katılım ilişkisi, mutluluk ve yaşam kalitesi düzeyinin anlamlı derecede yüksek olduğu (p<0.05) saptanmıştır. Araştırmaya katılan akademisyenlerin rekreasyon etkinliklerine katılım ilişkisi; medeni durumları, idari görev, yaş, yıllık gelirleri, akademik ünvan ve eğitim düzeylerinde anlamlı bir değişme görülmemektedir. (p>0,05) Katılımcı akademisyenlerin cinsiyet değişkeni incelendiğinde ise rekreasyonel etkinliklere katılımları arasında anlamlı bir farklılaşmanın olduğu görülmektedir. (p<0.05)
  • Öğe
    Yüzme hakemlerinin mutluluk ve umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi (Batman ili örneği)
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-09-14) Çetin, Ozan; Çetin, Erdal
    Bu çalışma, yüzme hakemlerinin mutluluk ve umutsuzluk düzeylerini çeşitli değişkenlerle incelemektedir. Evrenini Batman İlinde faal olarak görev yapan yüzme hakemlerinin oluşturduğu tez çalışmasına gönüllü olarak 200 hakem katılmıştır. Çalışmada katılımcıların demografik bilgilerini toplamak amacıyla ‘‘Soru Formu’’, mutluluk seviyelerini belirlemek için ‘‘Oxford Mutluluk Ölçeği’’ ve umutsuzluk düzeylerini belirlemek amacıyla “Beck Umutsuzluk Ölçeği”nden faydalanılmıştır. Elde edilen verilerin istatiksel analizinin yapılmasında SPSS v.27 programı kullanılmış ve verilerin en doğru şekilde analizinin yürütülmesi amacıyla T-Testi ve Anova testlerinden faydalanılmıştır. Yapılan analizlerde cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim, hakemlik kıdemi, meslekleri vb. bilgiler ile mutluluk ve umutsuzluk düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olup olmadığı araştırılmıştır. Yapılan analizlerde yüzme hakemlerinin cinsiyeti, medeni durumu, yaşları ve eğitim düzeyleri ile mutluluk düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Buna karşın hakemlik kıdemleri, müsabaka sayıları, meslekleri ve meslek kıdemleri ile mutluluk düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Araştırmada hakemlerin umutsuzluk düzeylerine bakıldığında ise cinsiyet ve eğitim durumu ile umutsuzluk düzeyi arasında ilişkinin olmadığı; medeni durum, yaş, meslek, meslek kıdemi, hakemlik kıdemi ve müsabaka sayısı ile umutsuzluk düzeyi arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Araştırmada ayrıca mutluluk ile umutsuzluk düzeyleri arasındaki korelasyonel ilişki araştırılmıştır. Bulgularda Oxford Mutluluk Ölçeği (OMÖ) ile Beck Umutsuzluk Ölçeği (BUÖ) puanları arasında negatif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür (p<0,001). Oxford Mutluluk Ölçeği toplam puanları arttıkça Beck Umutsuzluk Ölçeği toplam puanlarının azaldığı saptanmıştır.