Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Lise öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkan ve eksikliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Batman ili örneği)
    (Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-23) Sincar, Özgür Levent; Şahbudak, Murat
    Bu araştırmanın amacı Batman ilinde lise öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkân ve eksikliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmada alan yazın taranmış ve konu ile ilgili bilgiler verilmiştir. Araştırmada Batman ili 2019-2020 öğretim yılı bahar döneminde Batman il merkezinde MEB’e bağlı resmi ortaöğretim okullarında öğrenim gören 461 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Katılımcılardan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 22 IBM istatistik paket program kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Bozdağ ve Yoncalık (2017) tarafından geliştirilen "Beden Eğitimi ve Spor İmkân ve Eksiklikler (BESİVE) Ölçeği" (Ek-2) ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Araştırmada lise kademesindeki öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmelerinde okullarındaki beden eğitimi ve spor imkân ve eksikliklerine ilişkin yaş, cinsiyet, sınıf düzeyleri, lisanlı sporcu olup olmadıklarına, okullardan kaynaklı yetersizlik, sınav kaygısı ve ilgisizlik, öğrenci deneyimleri ve kurumsal yetersizlik (altyapı, tesis vb.) gibi değişkenlere göre anlamlı farklılıklar olup olmadığı incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda yaş, cinsiyet, sınıf düzeyleri, lisanslı sporcu olup olmadıklarına, kurumsal yetersizlik, sınav kaygısı ve ilgisizlik, öğrenci deneyimleri ve kurumsal yetersizlik (altyapı, tesis vb.) gibi değişkenleri ile ölçek alt boyutları arasında farklılaşma olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak lise öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkân, eksikliklerine ilişkin görüşleri belirlenirken yerel ve ulusal politikalar doğrultusunda okulların fiziksel (altyapı) ve kurumsal olarak beden eğitimi ve spor açısından yeterli hale getirilmesi görüşünün göz önüne alınması gerektiği düşünülmektedir.
  • Öğe
    Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları: Batman Üniversitesi örneği
    (Batman Üniversitesi, 2015) Işıkgöz, Mustafa Enes
    Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümünde okuyan 56 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS 22.0 paket programı ile çözümlenmiş, verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik testlerinin yanı sıra bağımsız örneklemler için ttesti kullanılmıştır. Araştırma sonucu, tüm öğretmen adaylarının BİT’e yönelik tutumlarının orta seviyede olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre BİT’e yönelik tutumları arasında sadece; bilgisayarın donanımsal bir arızası olduğunda bunun nedenini anlamak için bilgisayarı kurcalarım ifadesinde erkek öğretmen adayları lehine anlamlı bir fark bulunmuş, diğer ifadelerde ise anlamlı bir fark bulunmamıştır.
  • Öğe
    Beden eğitimi ve spor öğretmenleri ile farklı branş öğretmenlerinin engelli bireylere yönelik algılarının incelenmesi
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-12-26) Gördegir, Hamit; Şahbudak, Murat
    Bu araştırmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin engelli bireylere yönelik algılarını ortaya çıkarmak ve çeşitli demografik değişkenler bağlamında karşılaştırmaktır. Nicel yöntemde kurgulanan araştırmada betimsel tarama ve nedensel karşılaştırma olmak üzere iki farklı desenden faydalanılmıştır. Araştırmanın evreni Batman il merkezinde görevli 8,629 öğretmenden; örneklemi ise bu evrenden uygun örnekleme yöntemi ile ulaşılan 399 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak için “Demografik Bilgi Formu” ve “Engelli Bireylere Yönelik Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek formu daha önce geçerlik ve güvenirliği ortaya konmuş bir ölçme aracı olmakla birlikte, mevcut araştırma kapsamında da ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri yürütülmüştür. Bu bağlamda, Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ve Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayılarına başvurulmuştur. Veri analizinden önce veri setinin dağılımı çarpıklık-basıklık değerleri ile kontrol edilmiş ve verinin normal dağılım varsayımını karşılamadığı görülmüştür. Bu nedenle, kutu grafikleri ile uç değerler tespit edilmiştir. Analiz neticesinde 18 katılımcıya ait veri analiz dışında tutulmuş ve verinin normal dağılım sergilediği görülmüştür. Bu nedenle araştırma analizleri 381 katılımcıdan elde edilen veri ile yürütülmüştür. Analizin yürütüldüğü veri seti içerisinde 85 Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni yer almaktadır. Betimsel istatistikler kapsamında frekans, yüzdelik, minimum, maksimum, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Demografik değişkenler açısından yapılan karşılaştırmalarda t-testi ve ANOVA testlerine başvurulmuş; kıdem ve yaş değişkenleri için ise korelasyon analizi yürütülmüştür. Araştırma bulguları şu şekilde özetlenebilir. BES öğretmenlerinin benimsemek boyutu ve ölçek genelinde “Katılıyorum”; farkındalık, bireysel destek ve toplumsal çevre boyutlarında “Kararsızım”; genel olarak öğretmenlerin ise “benimsemek” boyutunda “Katılıyorum”; “farkındalık”, “bireysel destek”, “toplumsal çevre” boyutlarında ve ölçek genelinde “Kararsızım” şeklindedir. Beden Eğitimi ve Spor öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin algı düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı bir biçimde farklılaşmadığı görülmüştür. Öte yandan, örneklem geneli için yürütülen analizlerde yakın çevrede engelli birey bulunması ve engelliler ile ilgili eğitim alma “farkındalık”; engelli bireylere yönelik yasal düzenlemelerden haberdar olma ise “benimsemek” boyutunda katılımcıların algı düzeylerini istatistiksel olarak anlamlı bir biçimde farklılaştırmaktadır. Ayrıca öğretmenlerin yaşı ile “benimsemek” boyutu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki söz konusudur. Araştırma bulguları alanyazın temelinde tartışılmış ve bulgulara dayalı olarak bazı öneriler getirilmiştir.