2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Dijital eğitimde eşitsizlikler : Kırsal-kentsel ayrımlar ve sosyoekonomik farklılaşmalar(İnsan ve Toplum / The Journal of Humanity and Society, 2020-12) Nerse, SerdarGelir ve ekonomi temelli eşitsizliklerin yanı sıra toplumu doğrudan etkileyen “sosyal eşitsizlikler” de yeterince anlaşılamamıştır. Bu nedenle farklı bileşenlerle eşitsizlikler en iyi ihtimalle ölçülmekte ve incelenmektedir. Sosyal eşitsizlik; yeni durum, olay ve sorunların gelişmesi nedeniyle göreceli olarak bir dizi yeni boyut, beklenti ve sonuç ortaya çıkarmaktadır. Küresel ve ulusal ölçekte yaşanan yeni gelişme, genişleme ve daralmalar, eğitimde eşitsizliğin tekrar tartışılması gerektiğini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada da kırsal-kentsel ayrımlar ile sosyoekonomik farklılaşmalar temelinde Covid-19 salgını sürecinde dijital eğitimde ortaya çıkan eşitsizlikler incelenmiştir. Bu iki ayrıma bağlı olarak salgın sürecinde evde uzaktan eğitime katılmaya çalışan üniversite öğrencilerinin dijital medya, internet, bilgi ve iletişim teknolojilerine (DİB) erişim ve kullanımlarındaki eşitsizliklerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Yaş, cinsiyet, ikamet yeri, okuduğu sınıf ve sosyoekonomik statüsüne göre 3 ayrı üniversiteden seçilen toplam 16 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Nitel yöntemin uygulandığı araştırmada, veriler, derinlemesine görüşmelerle elde edilmiştir. Görüşme verileri, Maxqda nitel veri analiz programıyla kategorileştirilmiş ve temalara dönüştürülmüştür. Açık, eksenel ve seçici kodlama neticesinde birleştirilen kategori ve temalar görselleştirilmiştir. Katılımcıların bireysel ve aile özellikleri, okulların çevresi ve mali kaynak durumları, kalkınma, özgürleşme, kültürlenme faktörleri etkileşimli şekilde eşitsizliği ortaya çıkarıcı etkiye sahip olduğu gibi dijital eğitim eşitsizliğinde kırsal-kentsel ayrım ve sosyoekonomik farklılaşmaların belirgin olduğu görülmektedir.Öğe Dijitalleşme ve finansal okuryazarlık: Batman Emniyet Müdürlüğü örneği(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-02-26) Agrıç, Metin; Güdelci, Erkin NevzatTeknoloji alanında yaşanan gelişmeler, geleneksel yöntemlerle gerçekleştirilen birçok hizmetin dijital ortama kaymasına neden olmaktadır. Dijital ortama yayılan bu hizmetler, bireylere ve işletmelere zaman, mekân ve maliyet tasarrufu sağlamaktadır. Dijital alanda yaşanan bu avantaj kendisini okuryazarlık alanında da göstermektedir. Dijitalleşme birlikte finansal sektörde yaşanan değişimler söz konusu alanın okuryazarlığının bilgi, yetenek ve uygulama ile gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bilgisayar, mobil cihazlar ve internet erişiminin yaygınlaşması birlikte finansal okuryazarlık da önemli ölçüde ilerleme kaydetmiştir. Dijital alanda yaşanan yeniliklerle birlikte finansal hizmetlerde çeşitlilik hızlanmış ve insanların anlayabileceği pratik uygulamalar oluşturulmuştur. İnternet ve mobil bankacılık destekleri sayesinde şubeye gitmeden mekân ve zaman fark etmeksizin ihtiyaç duyulan maddi gereksinimler karşılanabilmektedir. Dijitalleşmenin gelişimi birlikte finansal sektörde oluşan yenilikler ve bu bilgilere erişim ve kullanma özellikleri ortaya konmuştur. Dijital finansal okuryazarlığın öneminin her geçen gün arttığı günümüz yüzyılında bireyler üzerindeki avantaj ve dezavantajlarını hazırlanan anket formu ile sınanmıştır. Çalışmaya katılan bireylerin dijital finansal okuryazarlık bilgilerinin riskleri ve sorunları anlama ve yorumlama konusu yanında bireylerin demografik özellikleri ile bireylerin dijital finansal okuryazarlık ile anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna varılmıştır.