3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Öğe Doğu Anadolu Bölgesinin Malatya iline bağlı, Hekimhan ilçesinin Başak Mahallesindeki müzik kültürü ve gündelik hayattaki yeri(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-09) Akkaya, Hüseyin; Cebe, RohatBu tez çalışması, Malatya ilinin Hekimhan ilçesinin günümüz adıyla Başak mahallesi eski adıyla Basak köyü halkının kendilerine özgü ürettikleri müzik eserlerini, ağıtlarını ve müziği hayatlarının bir parçası olarak nasıl kullandıklarını gün yüzüne çıkartmak amacıyla hazırlanmıştır. Müzik kültürümüzün yok olmaya başladığı, kültür miraslarımızın unutulmaya yüz tuttuğu günümüzde, konu alınan köyün ve köy halkının bu duruma direnç göstererek müzik mirasını nesiller boyunca aktarma çabası, insanları bir araya toplamak için müziği bir iletişim aracı olarak kullanması ender rastlanan durumlardan biridir. Konusu geçen bu köy, kurulduğu dönemlerde yol baskınların arasında kaldığı için ‘‘Basak’’ olarak anılmaya başlanmıştır. Geçmişte yaşayan insanların gördüğü zulüm ve eziyetleri konu alan ağıtların ve türkülerin haricinde, köy halkı müziği dini inanışlarında, kız istemelerinde, düğünlerinde, çocuk oyunlarında, kış yarısı adını verdikleri oyunlarda kısacası hayatlarının her alanlarında kullanmışlardır.Öğe Köy Enstitüleri ve sanat eğitimi(Batman Üniversitesi, 2015) Elpe, EbruSanatın kavramsal, işlevsel açılardan anlamı ve uygulama hususundaki anlayışlar, toplumlarda farklı biçimlerde görülmektedir. Bazı toplumlar sanatı çok önemsemekte ve sanat adına güzel faydalı çalışmalar yapmaktadır. Bazı toplumlar için sanat ise toplumun zorunlu ihtiyaçları karşılandıktan sonra önemsenir. Türk toplumu için sanat, yaşamak için gerekli ekonomik şartların sağlanmasından sonra önemsenen bir olgudur ve genellikle ekonomik refaha erişmiş olan bireylerin sanat ile ilgilendikleri düşünülür. Bu bağlamda sanat eğitimini de bu bireylerin alacağına dair genel bir kanı vardır. Makale konumuz,1940 yılında kanunla kurulan köy enstitüleri, ders müfredatlarında güzel sanatları da katmış ve köy halkını eğitmek, aydınlatmak için, köy şartlarına uyacak, köye hizmet edecek, köylerin içinden çıkan öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamıştır. Halkın sanatla ilgilenmesi, sanattan kopuk olmaması için çaba göstermeye çalışan köy enstitüleri, malesef bu hedefine ulaşmaktan uzak kalmıştır. Köylünün bilinçlenmesini, aydınlanmasını istemeyen bazı zümrelerin çalışmaları sonucunda köy enstitüleri kapatılmıştır. Bu makalede, köy enstitülerindeki sanat eğitimi ve sanat faaliyetleri dönemin şartları göz önüne alınarak değerlendirilmiştir.Öğe Dijital çağda yerel yönetimler(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2017-12-30) Kaypak, Şafak; Bimay, Muzaffer; Yılmaz, VedatDünya 2000’li yılların sonunda sanayi toplumundan bilgi toplumuna hızlı bir geçiş yapmıştır. Bilgi- iletişim teknolojileri kamu-özel bütün kurumları etkilemiştir. Elbette, bu etkileşimden yerel yönetimler de payını almıştır. Yerel nitelikteki halkın ihtiyaçlarını etkin ve verimli bir şekilde karşılamak amacını taşıyan yerel yönetimler, siyasal, yönetsel, ekonomik, sosyal, kültürel ve çevresel olarak pek çok farklı yapılanma ve beklenti ile karşı karşıya kalmışlardır. Öte yandan, bilgi toplumunun dijital ortamında getirilen yeniliklerin yerel halk tarafından öğrenilmesi, değerlendirilmesi ve katılımının sağlanması kolaylaşmıştır. Çalışma, 2000 yılından günümüze kadar, yerel yönetimler arasında yer alan il özel idareleri, belediyeler ve köylere yönelik yapılan düzenlemelere genel bir bakışla bakmakta ve dijital çağ olarak adlandırılan günümüzde yerel yönetimlerin nereden nereye geldiği, yerel halkın olanaklarının ve şu anki durumunun ne olduğu değerlendirmelerinin yapılması ile olumlu ve olumsuz yöndeki düşünceler ve çözüm yolları hakkında bilgilendirmeler yapma amacını taşımaktadır.