Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Üniversite öğrencilerinin cinsiyet en sık ziyaret edilen internet sitesi ve izlenen dizi film türüne göre siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyleri
    (Boğaziçi Üniversitesi, 2013-09) Manap, Abdullah; Demirci, İbrahim
    Problem Teknolojik gelişmeler ve buna bağlı olarak mobil cihazların ve internet kullanımının -hem zaman olarak hem de kullanıcı sayısı olarak- artması zorbalık davranışının sanal ortamlara taşınmasına ve küresel bir problem olmasına neden olmuştur (Campbell, 2005). Hızlı bir değişim ve gelişim içerisinde olan bilgisayar aracılı iletişim özellikle gençler tarafından diğer yaş gruplarına göre daha sık takip edilmekte ve kullanılmaktadır (Li, 2005). Buna bağlı olarak çevrimiçi iletişim ergenlerin temel gelişim görevleri kadar ailelerini, akranlarını ve partnerlerini de etkilemektedir (Subrahmanyam ve Greenfield, 2008: Baht, 2008). Slonje ve Smith (2008) tarafından Siber zorbalık: internet aracılığıyla başka kişileri rahatsız edici iletişim kurma, fotoğrafların montajlanarak sosyal paylaşım sitelerinde yayınlanması, virüslü mail gönderme, tehdit edici veya sözel zorbalık içeren mesajlar gönderme ve şantaj yoluyla zorlayıcı eylemler gerçekleştirme şeklinde tanımlanmıştır. Bu araştırma: üniversite öğrencilerinin siber zorbalık ile siber mağduriyet düzeyleri arasında ilişki olup olmadığını ve çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır: Üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerine göre siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyi değişmekte midir? İzlenen dizi/film türüne göre siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyi değişmekte midir? En sık ziyaret edilen internet sitelerine göre siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyi değişmekte midir?
  • Öğe
    Siber güvenlik bağlamında yeni tehdit algılamalarının Türkiye’nin güvenlik politikalarına etkileri
    (Batman Üniversitesi, 2021-04) Kiraz, Ozan Zeki; Cihangir, Murat
    Bu çalışmamın amacı, Türkiye’de siber güvenlik politikalarının güvenlikleştirme ve risk algısı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Sosyal Medya ve İnternet, yeni arkadaşlarla tanışmak ve bilgiye ulaşmakta faydaları olmuştur. Ancak bilinçli kullanılırsa teknolojinin faydaları olabilir. Özellikle Çocuklarımızın ve gençlerin internet bağımlılığı konusunda bilinçlenmesi gerekmektedir. Hem devlet hem özel sektör, izleme ve gözetleme araçlarının kullanımını arttırmaktadır. Elektronik iletişimin izlenmesi, elektronik kimlik tespiti, eimza, e-devlet, kamusal alanda olan kamera sistemleri gibi teknolojiler gündelik hayatımızda olağan karşılanmaktadır. İnternet yoluyla gerçekleşen insan hakları ihlalleri internetin gelişimi ile birlikte artmıştır. Bu ihlallerin toplum üzerindeki etkisi olmaktadır. Siber zorbalık, internette çocuk istismarı, yetkisiz erişim, özel hayatın gizliliğini ihlal, banka bilgilerinin ele geçirilmesi ve diğer siber suçlar internet yoluyla gerçekleşen insan hakları ihlalleridir. Siber zorbalık vakalarında öğretmenlere, okul yöneticilerine ve ailelere önemli görevler düşmektedir. Siber zorbalık ve siber suçların caydırıcı olabilmesi için ciddi hukuki düzenlemelere ihtiyaç duyulmaktadır. İnternet yoluyla işlenen İnsan hakları ihlallerinin olmaması için hem kamu sektörü hem özel sektöre önemli görevler düşmektedir. Çalışmamdan çıkan sonuç: Siber güvenliği sağlamada herkese görevler düşmektedir.
  • Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından siber zorbalık düzeyinin incelenmesi Batman ili örneği
    (Hitit Üniversitesi, 2013-11) Manap, Abdullah
    Bu araştırmada, Batman ilinde bulunan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin; cinsiyet, sınıf düzeyi, en sık ziyaret ettikleri internet site türü ve ilgi duydukları dizi/film türüne göre siber zorbalık düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Batman İli'nin merkeze bağlı bir ilköğretim kurumunda 6., 7., ve 8. sınıfta öğrenim görmekte olan 70 kız, 80 erkek öğrenci olmak üzere toplam 150 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın bağımlı değişkeni, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Arıcak, Kınay ve Tanrıkulu (2011) tarafından geliştirilen Siber Zorbalık Ölçeği'dir. Cinsiyet, sınıf düzeyi, en sık ziyaret ettikleri internet site türü ve ilgi duydukları dizi/film türü olmak üzere 4 bağımsız değişkene ilişkin verilerin toplanması amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS 17 programı kullanılmış; veriler non-parametrik olarak saptandığı için Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri uygulanmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre; Erkek öğrencilerin siber zorbalık düzeyi kız öğrencilere göre daha yüksektir. Sınıf düzeyi arttıkça siber zorbalık düzeyinin yükseldiği görülmektedir. En sık sosyal paylaşım sitelerini ziyaret eden öğrencilerin siber zorbalık düzeyinin eğitim-ödev/forum ve oyun sitelerini ziyaret edenlere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Son olarak; şiddet içerikli dizi ve filmlere ilgi duyan öğrencilerin siber zorbalık düzeyinin şiddet içerikli olmayan dizi ve filmlere ilgi duyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır