Yazar "Adin, Hamit" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 69
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Araçlarda kullanılan fren diskinin sonlu elemanlar yöntemiyle hasar analizi(Batman Üniversitesi, 2021-11) Adin, Hamit; Adin, Mehmet Şükrü; Akgül, SabahattinBir taşıtın şüphesiz en önemli kısımlarından bir tanesi fren sistemidir. Fren sistemleri, motorlu taşıtların yavaşlamasını ve durmasını sağlayan düzeneklerdir. Bir araçta fren sistemi ne kadar kuvvetli ve tesirliyse o taşıt da o kadar güvenlidir. Bilinçli tüketiciler araç tercihinde bulunurken aracın nasıl gittiğinden veya konforundan ziyade ne şekilde durduğuyla da ilgilenir. Eğer giden araç hızlı v e güvenli bir şekilde durma sağlayamıyorsa o markayı tüketici güvenli bulmaz ve tercih etmez. Böylece tüketici başka güvenli araçlara yönelim sağlar ve onları tercih eder. Günümüzde üretilen bütün yeni nesil modern araçlar fren sisteminde diğer fren çeşitlerinden ziyade disk frenleri tercih etmektedir. Fren diskleri taşıtların fren sisteminde bulunur. Bu diskler taşıtların düzgün yavaşlamasına yarayan fren sistem in in önemli parçalarından biridir. Disk fren sistemleri frenlemeyi kaliper ve balatalar arasındaki diski sıkmak suretiyle frenlemeyi sağlayan bir sistemdir. Bu çalışmada, kullanımı neticesinde hasar almış bir adet fren diski piyasadan tem in edilmiştir. Hasarlı olan ve çeşitli aşınmalara maruz kalmış olan bu fren diski incelenmiştir. Kırılma ve aşınma nedenleri araştırılmış ve sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Solidworks paket programı kullanılarak parça modellemesi yapılmıştır. Modellenen bu fren diski ANSYS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu analiz sonucunda Fren diskinde meydana gelen hasarın nedenleri bulunmuştur.Öğe Asfalt depolama tanklarının kızgın yağ ile ısıtılması ve sistemdeki ısı transferinin incelenmesi(Fırat Üniversitesi, 2011) Adin, Hamit; Altun, Şehmus; Yaşar, Fevzi; Işık, Mehmet Zerrakki; Işık, Süleyman KazımÖğe Atık kızartma yağlarının alternatif dizel motor yakıtı olarak değerlendirilmesi(TMMOB Makina Mühendisleri Odası, 2011) Adin, Hamit; Yaşar, Fevzi; Altun, ŞehmusÖğe Batman şehir merkezinde hava kirliliği ve kontrolü(Batman Üniversitesi, 2017) Adin, Hamit; Yaşar, Fevzi; Altun, Şehmus; İşcan, BahattinBu çalışmada yapılan analizler, geçmiş yılların verileri ve en önemli atmosferik hava kirliliği bileşenlerinin ölçüm değerleri kullanılarak Batman şehir merkezindeki hava kirliliği kalite indekslerine göre araştırılmıştır. Batman şehir merkezide, hava kirliliği oluşturan temel bileşenlerden olan kükürtdioksit(SO2) ve partikül maddeler (PM) 2006-2011 yılları için incelenmiştir. Ölçülen değerler, Hava Kalitesi Kontrol Yönetmeliği (HKKY) ve Avrupa Birliğinin (AB) belirlediği sınır değerlere göre kıyaslanmıştır. Buna göre, Batman şehir merkezindeki hava kirliliği sınır değerleri HKKY değerlerinin altında kalmış fakat AB’nin belirlediği sınır değerlerin üstünde kalmıştır. Sonuç olarak, Batman şehir merkezinde düzenli hava kalitesi ölçümleri yapılmamakta olup, yerel bir çevre komitesinin oluşturulması, hava kirliliğinin önlenmesinde gerekli tedbirlerin alınması gerekmektedir. Alınması gereken tedbirler ayrıca sıralanmıştır.Öğe Bazı yapısal yapıştırıcıların mekanik özelliklerinin belirlenmesi(Fırat Üniversitesi, 2012) Adin, Hamit; İşcan, Bahattin; Turgut, AydınBu çalışmamızın amacı, tasarım için gerekli bazı yapısal yapıştırıcıların mekanik özelliklerinin belirlenmesidir. Çalışmamızda yapıştırıcı malzemelerin mekanik özelliklerini tespit etmek içim bulk numuneler kullanılmıştır. Numunelerin gaz boşlukları ve süreksizlikleri giderildikten sonra deneyler yapılmıştır. ASTM çekme deney prosedürü uygulanarak yapıştırıcıların mekanik değerleri bulunmuştur. Deneyler sonucunda yapıştırıcıların elastik şekil değiştirme gösterdikleri görülmüştür.Öğe Behaviour of bi adhesive in double strap joint with embedded to bending(Journal of Theoretical and Applied Mechanics, 2015-06-15) Adin, Hamit; Temiz, Şemsettin; Sülü, İsmail YasinIn this study, behaviour of bi-adhesive used in the repair of damaged parts was analyzed, using the finite element method. In a double-strap joint with an embedded patch, patch is embedded into the adherents for structural requirements. In addition, to increase the strength of the joint, two adhesives are used to bond the adherents. This approach reduces stress concentration at the overlap ends, increases the load capacity and delays the failure. These effects give rise to higher joint strength. For this purpose, a stiff adhesive, FM73 produced by Cytec Fiberite, was applied in the middle portion of the overlap, while a softer adhesive, SBT9244 from 3M, was applied towards the edges, prone to stress concentrations. Non-linear finite element analyses were carried out to predict the failure loads, to assist with the geometric design and to identify effective ratios of sizes to maximize joint strength. Key words: Bi-adhesive, double-strap joints, finite element analysis, mechanical properties, stress analysis, failure loadsÖğe Binek araçların çeşitli kısımlarındaki titreşimlerin deneysel olarak incelenmesi(Batman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021-03) Alp, Ercan; Adin, HamitMekanik araçlar üzerinde yaptığımız çalışma ile araçlar üzerinde titreşime sebep olan durumlar araştırılmıştır. Bu titreşimlerin en aza indirgenebilmesi için öncelikle titreşimlerin yoğun olabileceği bölgeler üzerinde deneyler yapılmıştır. Bu deneyler neticesinde araç üzerinde titreşimin yoğun olduğu alanlar saptanmıştır. Titreşim ölçümleri, 2017 model 1400 kg ve 1492 kg net ağırlığa sahip benzinli ve dizel binek araçlar kullanılarak yapılmıştır. Yapılan çalışmalar sonucunda mekanik titreşime sebep olan sebepler saptanmaya çalışılmıştır. Bunlar; • Motor Problemleri • Aks Dingil problemleri • Fren Sorunu • Titreyen ve sallanan tekerlekler • Lastik Problemleri ve yol sorunları olarak saptanmıştır. Bu titreşim problemlerinin giderilmesi için yapılması gereken işlemler aşağıdaki gibidir. ; • Yetersiz hava emişi veya yakıt emişi kimyasal çevrimi olumsuz etkilediğinden dolayı yenileri ile değiştirilmesi titreşimin azaltılmasında yardımcı olur. • Araçlarımız hareketli parçalardan oluşmaktadır bu nedenle tam performans alınabilmesi için toleransların ve ölçümlerin tam olarak yapılması gerekir. • Kaliperler fren rotorlarını sıkarak aracı durdurmaya çalışır böylece fren balataları bozulmuş rotoru her zamanki gibi kavrayamaz. Bu da titreşime sebep olur. • Cıvata ile somunların tam veya torkunda sıkılması sağlanmalıdır.Öğe Biodiesel production from raw cottonseed oil and its performance in a diesel engine(Technology, 2011) Adin, Hamit; Yaşar, Fevzi; Öner, Cengiz; Altun, ŞehmusIn this experimental work, raw cottonseed oil was converted by KOH-catalyzed transesterification reaction with methyl alcohol to the cottonseed oil methyl ester (biodiesel) and then tested in a single cylinder, four strokes and direct injection diesel engine at the constant engine speed (2000 rpm) under different engine loads. The composition and the fuel-related properties of produced biodiesel were determined by using gas chromatography (GC) and related instruments. An increase in brake specific fuel consumption (BSFC) and decrease in brake thermal efficiency (BTE) for fuel blends were observed compared with diesel fuel. Compared with diesel fuel, exhaust emissions were found to be lower in carbon monoxide, hydrocarbon, nitrogen oxides and smoke with the use of fuel blends. It was concluded that cottonseed oil methyl esterdiesel fuel blends could be substituted for the diesel fuel without any modifications in diesel engines, with better environmental characteristics of fuel blends.Öğe Çatlak bulunan alaşımlı çelik levhanın gerilme analizi(Fırat Üniversitesi, 2011) Adin, Hamit; İşcan, Bahattin; Turgut, AydınBu çalışmada, eksenel yüke maruz kalan ortasında çatlak bulunan alaşımlı çelikten bir levha üzerinde gerilme analizi yapılmıştır. Sonlu Elemanlar Yöntemi (FEM) kullanılarak sayısal çözümler yapılmıştır. Çözümde ANSYS(10.0) programı kullanılmıştır. Gerilme dağılımlarının hassasiyeti için levha için küçük boyutlar alınmıştır. Bu küçük levha sonlu küçük parçalara bölündü. Plakaya uygulanan çekme yükü, nokta yük ve farklı büyüklüklerde örselenmiş yük olarak alınmıştır. Gözlenen diyagramlarda yük, çatlak ekseni boyunca dikey ve paralel olarak uygulandığında gerilme dağılımının azaldığı gözlemlenmiştir.Öğe Çatlak bulunan izotropik dökme demir levhada gerilme analizinin incelenmesi(Karabük Üniversitesi, 2009-05) Adin, Hamit; İşcan, Bahattin; Turgut, AydınBu çalışmada, eksenel yüke maruz ve içinde yüke dik çatlak bulunan izotropik bir levhada gerilme analizi yapılmıştır. Çalışmada sonlu elemanlar metodu kullanılarak sayısal çözüm yapılmıştır. Çözümde SAP2000 programı kullanılmıştır. Çalışmada gerilme dağılımlarının hassasiyeti açısından levhanın boyutları küçük alınmıştır. Bu küçük levha sonlu küçük parçalara bölünüp uygulanan yük iki ayrı şiddette, tekil ve düzgün yayılı olarak uygulanmıştır. Uygulanan yükün dışında çatlak genişliği de değişken olarak alınmıştır. Levhanın malzemesi dökme demir olarak ele alınırken diğer parametreler değiştirilerek program çalıştırılmaktadır. Bu analizler sonucunda program, levhadaki gerilme dağılımlarını diyagram halinde vermektedir. Diyagramlardan çatlağın uç kısımlarında büyük gerilme yığılmaları olduğu görülmüştür.Öğe Çeliklerin çalışma ortamlarının mekanik özelliklerine etkisi(Batman Üniversitesi, 2016-12-28) Adin, HamitÇelik seçiminde temel etmen mekanik özelliklerdir. Yapının ihtiyaçlarını ve uygun çelik türünün belirlenmesi mühendislerin temel görevidir. Geçmiş çalışmalarda, mekanik özelliklerin malzemelere has olmasına rağmen kimyasal ortamların mekanik özellikleri etkilediği görülmüştür. Çeliklerin kullanım alanlarının genişliği nedeniyle ortama uygun çeliğin seçimi çok önemlidir. Bu çalışmada St37, St60 ve civa çeliği olarak adlandırılan üç tip çeliğin mekanik özelliklerine farklı kimyasal ortamların etkisi incelenmiştir. ASTM E-8 standardına göre hazırlanan çekme numuneleri H2SO4, KOH, NaOH, makine yağı ve saf su içerisinde bekletilmiştir. İkinci aydan başlayarak her ay üç numune için çekme testleri yapılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde mekanik özelliklere en çok etki eden ortamın H2SO4 olduğu görülmüştür. Ortamdan en az etkilenen çelik türü ise civa çeliğidirÖğe Çeliklerin farklı çalışma ortamlarında bulundurulmasının mekanik özelliklerine etkisi(Elsevier, 2015-11) Adin, Hamit; Ergün, Raşit Koray; Topkaya, HüsnaÖğe Comparison of different bushing applications in composite structures of the aerospace industry(Materials Testing, 2017-06) Adin, Hamit; Özbay, Mahmut; Bakır, Gazi SertenIn this study, four different bushing applications of carbon-epoxy pre-preg laminated composite plates were investigated experimentally and theoretically. The bushings in composite specimens on which the applications were conducted were loaded perpendicular to their plane, and the strength of the assembly was investigated in this way. These applications were compared by using the results of the experiments. The methodology of bushing application was determined for the most durable assembly. The generated finite element model for different bushing assemblies provided contribution for designing process in finite element analysis. While MSC/PATRAN was used for the finite element model generation, MSC/NASTRAN was applied for the finite element analysis.Öğe Computer aided numerical damage analysis of the axle shaft(Ahmet ÇALIK, 2022-09-20) Adin, Hamit; Ergün, Raşit Koray; Adin, Mehmet ŞükrüToday, while transportation is constantly moving forward, costs are increasing. The aim is to obtain light structures that are suitable in terms of weight, sufficient in strength, and to save materials and energy. Axles are not only used in transport vehicles, but also in buses, automobiles and forklifts. Axles must be of a reliable structure due to their place of use. The external effects that the axles are generally exposed to are the applied loads. In this study, the mechanical damage analysis of the axle shaft and the characteristic changes in steel materials as a result of static loading were investigated numerically. In order to observe the mechanical behavior of the axle shaft under various loading conditions, mechanical tests should be supported by numerical analysis. Because the physical causes of damage development can be understood through numerical analysis. The aim of our study is to reach the most suitable values in the design of the variables with the optimization technique of the axle shaft made of AISI 1035 steel. Optimum values were obtained by performing numerical analyzes of the axle shaft designed with Solidworks program. As a result of the analysis, it was observed that deformation occurred at the ends of the axle.Öğe Daire testere makinesinde kullanılan milin nümerik hasar analizi(Batman Üniversitesi, 2018-05) Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; Adin, Hamit; İşcan, BahattinMil; dişli çark, kayış kasnağı, zincir dişlisi, kavrama göbeği, volan, rotor vb. parçaları üzerinde taşıyan ve bunların kendisiyle birlikte dönebilmeleri için genellikle iki yerinden yataklanmış olan önemli bir makine elemanıdır. Miller, üzerinde taşıdığı parçalardan kaynaklanan yükler sonucu eğilmeye, güç iletimini sağlayan döndürme momenti nedeniyle de burulmaya zorlanır. Motor elemanlarında, güç iletim hattlarında ve gerekse makinenin asıl işlevinin yerine getirildiği bölümlerde mümkün olduğu kadar dönme hareketi yaparak kullanılmaya çalışılanparça ve elemanlar vardır. [1]. Çelik alaşımların kaynak malzemesi olarak yaygın kullanımı; alaşım özelliklerinin ve kaynak koşullarının, sıcak çatlamaların oluşumundaki etkilerinin araştırılmasında önemli bir rol oynamıştır. Deneysel çalışmalar, metallerin kimyasal özelliklerinin, alaşımlı kaynakların sıcak çatlamayla sonuçlanmasında etkin rol oynadığını gösterse de, faktörlerin etkilerinin büyüklüklerine göre ayrıştırılması tam anlamıyla gerçekleştirilememiştir[2].Öğe Dairesel delikli kompozit levhalarda gerilme yığılmalarının incelenmesi(Dicle Üniversitesi, 2016-04-10) Adin, Hamit; Özbay, Mahmut; Karakılçık, SerdarBu çalışmada, tek eksenli gerilmeye maruz düzlemsel olarak yüklenmiş ve ortasında dairesel delik bulunan kompozit levhalarda delik kenarlarında meydana gelen gerilme yığılmaları hesaplanmıştır. Hesaplamalarda dört tabakalı Grafit/Epoksi kompozit levha kullanılmıştır. Gerilme yığılması hesaplamaları Sonlu Elemanlar Analizi kullanılarak yapılmıştır. Sonlu Elemanlar Analizi ANSYS(v.12.01) yazılımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Gerilme yığılmalarını doğru olarak hesaplayabilmek için ağ yapısının etkinliği yakınsama testi yapılarak belirlenmiştir. Delik çevresindeki etkin eleman sayısı belirlenerek ağ yapısı her bir model için oluşturulmuştur. Maksimum gerilme bulunmuş ve ortalama gerilmeye bölünerek gerilme yığılma faktörü hesaplanmıştır. Bulunan sonuçlar literatürde yer alan sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca, fiber takviye açısının ve levha genişliğinin gerilme yığılmalarına olan etkisi incelenmiştir. Fiber açısının 450 civarında tutulması, gerilme yığılması açısından büyük avantaj sağlamıştır. Sonuçta, takviye açısı ve levha genişliği/delik çapı oranı arttıkça gerilme yığılmasının azaldığı görülmüştür. Gerilme yığılması azalırken, çekme eksenindeki Elastisite Modülü de düştüğünden dolayı malzemenin mukavemeti azalmıştır.Öğe Damperli kamyonların kasalarında kullanılan pimde oluşan hasarın sonlu elemanlar yöntemiyle analiz(IESS Publishing, 2019-06) Adin, Hamit; Ak, İsmailÖğe The effect of angle adhesive with bonded in Z type materials(e-Journal of New World Sciences Academy, 2010-03) Adin, Hamit; Turgut, Aydın; İşcan, BahattinThe usage of adhesives as connecting on method is increasing rapidly in today world. Many of research, development and engineering have been made to find the most important parameters for a success adhesion. In this study, stress analysis of Z type bonded sheet that connected with various adhesives has been investigated. The adhesive thickness was constant (0.20 mm) b lap joint length and lap joint angles (θ=15º, 30º, 45º) were varied for analysis. This study has deal with the effect of overlap angle on predicting of the damage load of adhesively bonded joints via a linear FEM(Finite Element Method). All of the analysis were carried out with Ansys (10.0) computer software with a generally purposed finite element application. Experimental results were compared with numerical results and were found quite reasonableÖğe The effect of angle on the strain of scarf lap joints subjected to tensile loads(Elsevier, 2011-09-02) Adin, HamitIn this paper, the mechanical behavior of the scarf lap joints (SLJs) bonded with adhesive (Vinylester Atlac 580) under a tensile load was analyzed. The effects of scarf angle at the interface strain distributions of SLJs were examined. The stress analyses were performed via three dimensional Finite Element Method (3D-FEM). The 3D-FEM code employed was Ansys (12.0). Experimental results were compared with the 3D-FEM results and were found quite reasonable. The results indicated that the maximum values of the normalized epsilon(x) strain values were determined at 0 = 60 degrees in all joints.Öğe Effect of n-butanol blending with a blend of diesel and biodiesel on performance and exhaust emissions of a diesel engine(ACS Publications, 2011-06-22) Adin, Hamit; Altun, Şehmus; Yaşar, Fevzi; Öner, CengizExperimental work was conducted to evaluate the effect of using n-butanol (normal butanol) in conventional diesel fuel–biodiesel blends on the engine performance and exhaust emissions of a single cylinder direct injection compression ignition engine with the engine working at a constant engine speed and at different three engine loads. A blend of biodiesel and diesel fuel known as B20 (20% biodiesel and 80% diesel in volume) was prepared, and then n-butanol was added to B20 at a volume percent of 10% and 20% (denoted as B20Bu10 and B20Bu20, respectively). Fuel consumption; regulated exhaust emissions such as nitrogen oxides, carbon monoxide, and total unburned hydrocarbons; and smoke opacity were measured. The brake specific fuel consumption of fuel blends was found to be higher when compared to that of conventional diesel fuel. On the other hand, the addition of n-butanol to the B20 fuel blend caused a slight increase in the brake specific fuel consumption and brake thermal efficiency in comparison to the B20 fuel blend. For exhaust emissions, carbon monoxide (CO) and hydrocarbon (HCs) emissions decreased, and NOx remained almost unchanged at low engine loads, while it decreased at high engine loads. Fuel blends also resulted in a sharp reduction of smoke opacity in the whole range of engine tests.