İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Logistic regression analysis of the reasons of the students of educations faculty to choose their faculties
    (Sila Science, 2013) Dursun, Şemsettin
    A correct and conscious career choice is the basic step for the success and happiness of human beings. The aim of this study is to investigate the faculty choice reasons of the education faculty students by using the logistic regression analysis and to unfold the factors that affect their decisions. This present study is conducted with 276 students from different programs of faculty of education. A survey, designed for this study, was administered to the participants in person. According to the results of the single variable logistic regression, where dependent variable was selected as whether the teaching profession was chosen willingly and the remaining variables were treated as independent variables, gender, high school type, teacher impact, willingness to educate young individuals, and the respect of the community were found to have significant effect on the dependent variable.
  • Öğe
    Matematik öğretimi ve inovasyon
    (Batman Üniversitesi, 2015) Dursun, Şemsettin
    Matematik, zihinsel fonksiyonların gelişimine katkı yapan, çok değişkenli fonksiyonlar perspektifinde olayları ve olguları daha objektif ve daha rasyonel bir şekilde değerlendirmemizi sağlayan, hayatı kolaylaştıran sistematik bir bilim dalıdır. Ayrıca matematik, diğer bilimlerin anlaşılmasında ve anlamlandırılmasında da önemli katkıları olan bir bilim olup, yeniliğe ve gelişime sürekli açıktır. Bu bağlamda, genel olarak yenilik veya yenilikçilik anlamına gelen inovasyon kavramı, genelde eğitimin özelde de matematik eğitim ve öğretiminin gelişimine önemli katkılar yapabilir. Bu nedenle, inovasyon odaklı bir anlayışla yapılacak matematik eğitimi ve öğretimi hem öğrenme hem de öğretim açısından faydalı olabilir. Bu çalışmada, matematik eğitimini ve öğretimini yapılandırırken inovasyon kavramının ne olduğu, önemi, çeşitleri, temel ilkeleri ve parametreleri açıklanmıştır. Buradan hareketle, inovasyon odaklı bir matematik öğretimi yaklaşımının gerekliliği ve önemi üzerinde durulmuştur.