Fen - Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Kitap ve Kitap Bölümleri Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe William Blake: ”Maskesiz Bir Adam” (1757-1827)(Klaros Yayınları, 2019-12-27) Alemdaroğlu, Şefika Nüvid; Tutaş, Nazan19.yüzyılın dahi sanatçısı, İngiliz Romantizminin kendine özgü şair, gravür sanatçısı ve ressamı William Blake ‘in çizimleri günümüzde Avrupa’nın en tanınmış müzelerinde sergilenmektedir. 1757-1827 yılları arasında Londrada yaşayan sanatçı şiirlerini el yazısıyla yazıyor, yine kendisi, karısı Catherine’nin de yardımıyla gravürlüyor ve kendisi basıyordu. En tanınmış eseri “ Songs of Innocence and Experience” ‘da hayata diyalektik bir bakış açısıyla bakan Blake kitabının önsözünde “insan ruhunun birbirine karşıt durumlarının” görüldüğünü söylemiştir. Şair Osman Tuğlu'nun adeta yeniden yazdığı şiirleriyle Blake tekrar nefes alıyor. Nüvit AlemdaroğluÖğe Acquisition of English Relative Clauses by German L1 and Turkish L1 Speakers Dissertation Zur Erlangung des Grades Doktors der Philosophie Am(Saarbrücken Südwestdeutscher Verlag für Hochschulschriften, 2017-01) Yaş, EminThe dissertation is a contrastive analysis. It deals with the acquisition of English relative clause (RC) by German and Turkish students(in Germany and Turkey) learning English as a second and third language and attending the 11th grades of a German school. The main question of the study is to find out whether the acquisition of English RCs is more difficult for German or for Turkish learners. The other study is the corpus analysis of the English relative clauses. For this research I have chosen various school books from the fields such as History, Chemistry and Literature. The target is to find out how often the English relative clauses are used. They are from the same school level (11th grade) where I have applied the tests. I wanted to know which difficulties exists for the students. Moreover the frequency of English relative clauses in the school books has been given.Öğe Dilin genel durumu ve dillerin karşılaştırılma olanağı(Cinius Yayınları, 2017-12) Yaş, EminLinguistik araştırmalar insanın ilk kelimeyi çıkarması için 2 milyon yıl kadar bir zaman geçirdiğini belirtir. Teori ve varsayımların dışında ileri sürülebilecek kanıtlar eski canlı kemikleri, insanların tarihte kullandıkları araç gereçler, mağaralara ve kayalara çizilen resimler ve bazı fosillerdir. Günümüzde yaklaşık 6.000 dil vardır. Dünyada yaşayan her insanın, her grubun, hatta medeniyetin ulaşmadığı Afrika ve Avusturalya kıtalarındaki her kabilenin bir doğal dili vardır. Peki dil bu güne gelinceye kadar nasıl bir evrim geçirdi? Hangi biyolojik, psikolojik, sosyolojik, ontolojik ve teolojik faktör veya faktörler insanın bir dile sahip olmasını mümkün kıldı? Yeryüzündeki tüm dillerin kökeni aynı mıdır? Başlangıçta bir dil mi yoksa bir kaç tane dil mi vardı? Dil, insan genetikleri yoluyla mı sonraki nesillere aktarılır? Bugün dilleri birbiriyle karşılaştırılmak ne kadar mümkündür? Bunun bilimsel araçları nelerdir? Elinizdeki bu kitabın amacı dilin tarihsel ve şimdiki durumunu genel bir bakış çerçevesinde incelemek ve dillerin birbirleriyle ne kadar karşılaştırılabileceğini örneklerle anlatmaktır. Özellikle yabancı dil öğretmenlerine önerilir. Bir de herkesin anlayabileceği, severek okuyabileceği bilgileri içerir. Dilbilimin derin bilgilerine gerek yoktur. Linguistikte okuyan öğrenciler için 5, 6 ve 7. bölümlerde oldukça faydalı bilgiler yer almaktadır. Bu bölümlerde bazı dilbilimsel konular işlendi. Fakat herkesin ve her tabakadan insanın kavrayabileceği biçimde verildi. Yine kitapta şunlar aydınlatıcı olmaktadır: Okumayı kolaylaştıran şemalar, tablolar ve resimler; anlamayı kolaylaştırmak ve daha fazla bilgi için bazı referanslar; dilbiliminin öncülerinden sayılan dilbilimcilerden verilen İngilizce ve Türkçe alıntılar; bazı konular anlatılırken bilgileri madde şeklinde sıralamak; dilbiliminde hiçbir ön bilgiye sahip olmadan herkesin kolayca anlayabileceği bir dilin kullanılması; genel kavramlar için kitabın sonuna eklenen bir ek sözlük. Ayrıca aktarılan dilbilimsel açıklamalar, tanımlamalar ve araştırmalar dallar arası bir açıdan ele alınmıştır.Öğe Çocuklar nasıl çokdilli büyür(Cinius Yayınları, 2018) Yaş, EminÖğe Kurdische Märchen: ein stück des İndo-Europäischen kulturerbes(Epubli, 2018) Yaş, EminMasallar, insanlığın en önemli kültürel miraslarından biridir. Onlar insan beyninin bir üretimidir. Bin yılın izlerini taşıyorlar. Dünyanın her yerinde masallarda ortak unsurlar vardır. Dil ve marş aynı kaynaktan fışkırdığından, dil aileleri aynı olan halkların masallarında bana göre daha çok ortak nokta vardır. Bu bağlamda, aynı kişiler, nesneler, olaylar vb. gibi Alman ve Kürt masallarında (girişe bakınız) birkaç özdeş nokta buldum. Masallar düşünmenin sınırlarını zorlar mı? Bunlar sadece insanın hayal ürünü mü yoksa dünya hayatı üzerinden gerçekliği bize mi aktarıyorlar? peri masalı nedir? İnsanlar neden masallara ihtiyaç duyar? Şu an elinizde olan bu kitap benim topladığım on masaldan oluşuyor. Amacım Kürt masallarının kaybolmaması ve dünya edebiyatına girmesiydi. Kürt masalları Hint-Avrupa kültürel mirasına sahiptir. Kitap herkesin anlayabilmesi için açık bir dille yazılmıştır. Ve her peri masalı için toplam 22 adet resim ile resimlendirilmiş ve uygun şekilde yerleştirilmiştir.Öğe Bir çırpıda ve detayda Türkçe açıklamalı İngilizce gramer(Paradigma Akademi Yayınları, 2020-09) Yaş, EminBu kitap 27 yıllık İngilizce öğretmenliği tecrübesini içine katarak hazırlanan çıkış dili Türkçe olanların İngilizce öğrenirken karşılaştığı veya karşılaşacağı zorlukları dikkate alarak yazılmıştır. Sözü edilen zorlukların aşılması için uzun yılların deneyimi sayesiyle çözümler geliştirilmiştir ve anlaşılır bir dille ihtiyacı olanlara sunulmuştur. Her ne kadar yabancı dil öğrenmede ve öğretmede öne çıkan görüş ‘ o dili konuşma’ olsa da konuşmanın beslenme alanı kelime ve kurallar değil midir? Bu ikisini hal etmeden ‘konuşmak’ mümkün müdür? İşte bu kitap Türkçe ana dilli bir öğretmenin gözünden bu kurallar en anlaşılır bir şekilde ele alınmıştır. Türkçe ana dilli İngilizce öğrenenlerin ana dilden kaynaklı yapılan hatalara göndergeler yapılmış ve onlara bolca yer verilmiştir. Temel (A1, A2) ve orta (B1) seviyelerine hitap etmektedir. ∙ Üniversitelerin birinci sınıfında okutulan ortak zorunlu yabancı dil İngilizce çerçevesine uygundur. Ayrıca: ∙ İngilizcesini tazelemek isteyenler; ∙ Okulda öğretilen İngilizceyle sorun yaşayanlar ∙ İngilizce gramer konularında problem yaşayanlar ∙ Ellerinin altında bulundurulacak bir kaynak arayanlar İçin bir başvuru ve yardımcı kaynaktır. İngilizceden o kadar korkmaya gerek yok diyeceksiniz.