Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Batman Üniversitesi dersliklerinde iç hava kalitesinin araştırılması
    (Batman Üniversitesi, 2014) Avcı, Ali Serkan; Argunhan, Zeki
    Bu çalışma; Batman Üniversitesi (Batman, Türkiye), Batı Raman ve Merkez Yerleşkesi dersliklerinde iç ortam hava kalitesini belirlemek için 2013-2014 eğitim öğretim yılında yapılmıştır. İç hava kalitesi ölçüm parametreleri olarak bağıl nem, sıcaklık, karbondioksit ve partikül maddeler (PM0.5, PM 1.0, PM2.5, PM5.0, PM10) ele alınmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar değişik ülke standartları ile karşılaştırılmış ve bahar-kış dönemi ayrımı yapılarak değerlendirilmiştir. İç ortam havası için; kış döneminde ortalama sıcaklık değerinin standart limitlerinin altında kaldığı görülmüştür. Bahar ve kış dönemlerini kapsayacak şekilde bağıl nem değerinin konfor şartlarını sağladığı ancak karbondioksit ve partikül madde değerlerinin yüksek miktarlarda olduğu gözlenmiştir. Dolayısıyla, her bir parametre için iç ortam hava kalitesini düzeltmeye yönelik bazı çözüm önerileri sunulmuştur. Ayrıca SPSS 17 istatistik programı ile korelasyon testleri yapılmış ve tüm parametreler arasındaki ilişki istatistiksel açıdan incelenmiştir. Sonuç olarak dış ortam bağıl nem değerleri ile iç ortam bağıl nem değerlerinin ve farklı çaplardaki iç ortam partikül madde düzeylerinin arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Batman Üniversitesi Teknoloji Fakültesi dersliklerinde iç hava kalitesinin incelenmesi
    (Dicle University, 2016) Kallioğlu, Mehmet Ali; Avcı, Ali Serkan; Ercan, Umut
    Bu çalışmada Batman Üniversitesi (Batman, Türkiye) dersliklerinde iç ortam hava kalitesinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. 2014-2015 eğitim öğretim yılında iç ortam hava kalitesini incelemek için Batı Raman kampüsü Teknoloji Fakültesi dersliklerinde ölçümler yapılmıştır. Bu ölçümler iç ve dış ortam için eş zamanlı alınmış ve iç hava kalitesi parametreleri olarak radon, sıcaklık (T), bağıl nem (BN), karbondioksit (CO2) ve değişik çaplardaki partikül maddeler (PM) ele alınmıştır. Dış ortam havası için de aynı parametreler kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar analiz edilerek değişik ülke standartlarıyla karşılaştırılmış ve bahar-kış dönemi ayrımı yapılarak değerlendirilmiştir. Veriler incelendiğinde karbondioksit değerinin belirlenen 1000 ppm sınırının üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Bu durum dersliklerde herhangi bir havalandırma sisteminin bulunmamasından kaynaklanmaktadır. Sıcaklık değerlerinde ise bahar döneminin iç hava sıcaklığı konfor şartlarının sağladığı görülürken kış dönemi ortalama sıcaklık değerinin belirlenen standartların altında kaldığı tespit edilmiştir. Bu durum Kış aylarında merkezi ısıtma sisteminin yetersiz olduğunu göstermektedir. Ayrıca Bağıl nem ve radon değerinin standartlara göre belirlenen konfor şartlarını sağladığı ancak partikül madde değerlerinin kış aylarında kapı ve pencerelerin genellikle kapalı olmasından dolayı yüksek oranlarda olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak her bir parametre için iç ortam hava kalitesini düzeltmeye yönelik bazı çözüm önerileri sunulmuştur.