14 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 10 / 14
Öğe RCCI yanmalı motorda aspir biyodizeli karışımları ve benzin kullanımının orta yüklerde performans ve emisyon etkilerinin incelenmesi(Fırat Akademi A.Ş, 2017) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki; Oktay, HasanDizel bir jeneratörde RCCI uygulamasının performans ve emisyonlar üzerine etkileri, yüksek reaktviteli (birincil yakıt) yakıt olarak aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları, düşük reaktiviteli yakıt olarak benzin kullanımıyla incelenmiştir. RCCI uygulaması ikincil bir yakıt enjeksiyon sisteminin emme manifolduyla irtibatlandırılmasıyla sağlanmıştır. Benzin RCCI uygulama oranı motorun toplam kütlesel yakıt tüketiminin %40'u ve %60'si oranında olup, PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler dizel-jeneratör grubunun tam gücünün %50’ine karşılık gelen ve orta yükleme sayılacak sabit bir 7.2kW motor gücü ve 1500devir/dakikalık bir motor devri gerçekleştirildi. Dizel ile biyodizel karışımının amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştırmak için birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor alanındaki çalışmaların için en önemli performans ve emisyon parametreleri derinlemesine incelenmiş ve sonuçlar sunulmuştur. RCCI uygulamasında toplam yakıt tüketimi artmış, NOx emisyonları önemli ölçüde azalırken, CO ve HC emisyonları düşük oranda artmıştır.Öğe Konsantrik tip bir ısı değiştiricisinde türbülatörlerin etkisinin sayısal incelenmesi(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2015) Oktay, Hasan; Budak Ziyadanoğulları, Neşe; Yücel, Halit Lutfi; Işık, Mehmet ZerrakkiÖğe Çok katmanlı duvar ve çatı tiplerinin ısıl ve fiziksel özelliklerinin dinamik ısıl karakterlerine olan etkisinin incelenmesi(Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 2015) Oktay, Hasan; Budak Ziyadanoğulları, Neşe; Argunhan, Zeki; Yumrutaş, Recep; Işık, Mehmet ZerrakkiÖğe Aspir ve kanola biyodizeli kullanımının egzoz emisyonu ve motor performansına etkilerinin incelenmesi(Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi, 2016-04-01) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki; Ziyadanoğulları Budak, Neşe; Oktay, Hasan; Bayındır, Hasan; Yücel, Halit LutfiBiodiesel fuel, which can be produced from crude or waste vegetable oil, is an important alternative renewable fuel for diesel engines. Particularly the use of vegetable oils for diesel engines has found an important place in several surveys. Biodiesel can be used alone, or blended with petrodiesel in any proportions. Biodiesel is suitable for usage at conventional diesel engines without modification. In this study, canola and safflower oil biodiesel methyl is realized by using the esterification method.. The produced biodiesels were blended in %(50) (in volume) with diesel fuel. The blends were tested in a four cycle, four cylinder Diesel engine. The effects of biodiesel addition to Diesel No. 2 on the performance and emissions of the engine were examined at full load. The resulting performance values were found to be similar to diesel fuel. In general, specific fuel consumption of biodiesel is higher than diesel at all engine loads. Significant difference between the exhaust temperature is not determined. AB50 biodiesel compared to diesel HC emissions at high loads began to decline. NOx, CO2 and O2 emissions ratio has increased at high loads for Biodiesel fuels. Experimental results showed that the produced biodiesels can be partially substituted for the diesel fuel at most operating conditions in terms of the performance parameters and emissions without any engine modification and preheating of the blends.Öğe Etanol RCCI uygulamasının aspir yağı biodizeli ve dizel karışımları kullanılan dizel jeneratörde performans ve emisyon üzerine etkilerini incelenmesi(Batman Üniversitesi, 2018) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet ZerrakkiÖğe Gerçek ve sabit termofiziksel özelliklere sahip duvarlar ve çatılar için elde edilen ısı kazancı değerlerinin karşılaştırılması(Batman Üniversitesi, 2018) Oktay, Hasan; Yumrutaş, Recep; Demir, Mehmet Emin; Işık, Mehmet ZerrakkiÖğe Konsantrik boru tip ısı değiştiricilerinde türbülatörlerin kanat delik geometrisinin ısı transferine ve basınç düşüşüne etkisi(Fırat Üniversitesi, 2011) Işık, Mehmet Zerrakki; Argunhan, Zeki; Yıldız, CengizThe effect of wing hole geometry of the vortex generator on heat transfer and pressure drop in concentric tube type heat exchangers has been investigated in this study.For experiments, two type of hole geometrywereselected.One has four rectengular hole with 2x7mm in dimension andthe other four circular hole with 5mm in diameter andapplied for 55-65-75-90 degree blade angles. Turbulator diameter is 60 mm and includes 6 blades. Air was used as hot stream, whereas water as cold stream. Experimental results were scrutinized.Heat transfer and pressure drop werefound high with usage of circular holes geometry.Öğe Asfalt depolama tanklarının kızgın yağ ile ısıtılması ve sistemdeki ısı transferinin incelenmesi(Fırat Üniversitesi, 2011) Adin, Hamit; Altun, Şehmus; Yaşar, Fevzi; Işık, Mehmet Zerrakki; Işık, Süleyman KazımÖğe Bina duvarlarının termofiziksel özellikleri arasındaki ilişkilerin kullanılarak bu özelliklerin ısı kazancına olan etkisinin incelenmesi(Fırat Akademi A.Ş, 2017) Oktay, Hasan; Yumrutaş, Recep; Argunhan, Zeki; Işık, Mehmet ZerrakkiBinaların ısıtılması ve soğutulması için tüketilen enerjinin gün geçtikçe artması ısıl performansı yüksek olan inşaat malzemelerinin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmuştur. Malzemelerin ısıl performansı ise direk olarak bu malzemelerin termofiziksel özelliklerine bağlıdır. Her ne kadar literatürde termofiziksel özelliklerin ısıl performans kriterleri olan ısı kazanç, zaman kayması gibi dinamik ısıl karakterlerine olan etkileri incelense de, bu özelliklerin birbiri arasındaki ilişkiler göz ardı edilmiştir. Bu amaçla; her bir termofiziksel özelliğin ısı kazancına olan etkisini incelemek için bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Farklı bileşimli 102 beton duvar numunesi üretilerek, termofiziksel özellikleri ASTM ve EN standartlarına göre ölçülmüş ve aralarındaki ilişkiler yeni ifadelerle tanımlanmışır. Daha sonra bu ilişkiler kullanılarak, Gaziantep’ te sıcak bir günde herhangi duvar ve tavanda oluşan ısı kazancını hesaplamak amacıyla kompleks Fourier dönüşüm tekniği (CFFT) kullanılarak MATLAB tabanlı bir bilgisayar programı hazırlanmış ve elde edilen sonuçlar irdelenmiştir. Sonuç olarak, bu yapılan çalışma sayesinde herhangi bir termofiziksel özelliği belli olan duvarların ısı kazançları kolaylıkla hesaplanabilmektedir.Öğe Aspir yağı biodizeli ve dizel karışımları kullanılan dizel jeneratörde etanol RCCI uygulamasının yanmaya etkilerini incelenmesi(Batman Üniversitesi, 2018) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki