4 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Öğe Resmi ortaöğretim kurumları içinde spor liselerinin profili: Betimsel bir analiz(Batman Üniversitesi, 2020-06-30) Işıkgöz, Mustafa Enes; Esentaş, MelikeBu çalışmanın amacı; resmi ortaöğretim kurumları içerisinde spor liselerinin profilinin çeşitli nicel değişkenler açısından betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel nitelikte tarama modelinde olup, araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın dokümanını Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yayımlanan “Örgün Eğitim 2018-2019 Millî Eğitim İstatistikleri” oluşturmaktadır. İstatistiklerden sadece resmi ortaöğretim (genel+mesleki) kurumları ile spor liselerine ait veriler inceleme kapsamına alınmıştır. Verilerin analizinde sayı ve yüzde değerleri kullanılmış, spor liselerinin çeşitli değişkenler açısından resmi ortaöğretim kurumları içerisindeki yeri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma neticesinde; spor liselerinin genel ve mesleki resmi ortaöğretim okul/kurumları içerisinde okul olarak %0.87, derslik sayısı olarak %0.52, öğrenci sayısı olarak %0.46’lık bir yer tutmaktadır. Genel ve mesleki resmi ortaöğretim kurumlarında toplam 151.151 erkek ve 144.179 kadın olmak üzere toplam 295.330 öğretmen görev yaparken, spor liselerinde bu sayı 851 erkek ve 481 kadın olmak üzere toplam 1.332’dir. 2018 yılı itibarı ile genel ve mesleki lise çıkışlılarından yükseköğretim kurumları sınavına (YKS) 2.376.872 öğrenci başvururken, spor lisesi çıkışlı öğrencilerinden 4.540 başvuru yapılmıştır. YKS’ye başvuran genel ve mesleki lise çıkışlı öğrencilerinin %16.61’i lisans, %13.28’i önlisans, %6.15’i açıköğretim programlarına yerleşmiştir. YKS’ye başvuran spor lisesi öğrencilerinin ise %1.28’i lisans, %7.91’i önlisans, %1.92’si açıköğretim programlarına yerleşmiştir.Öğe Gençlik kampı kadın lider adaylarının özgüven düzeyleri(Kastamonu Üniversitesi, 2017-01-15) Esentaş, Melike; Karacan Doğan, Pınar; Şahin, Hacı Murat; Işıkgöz, Mustafa EnesBu araştırmanın amacı; Gençlik ve Spor Bakanlığı [GSB] tarafından eğitime alınan gençlik kampı kadın lider adaylarının özgüven düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde olup araştırmanın çalışma grubunu GSB’nın 2014 yılında Antalya’da düzenlediği “Gençlik Kampı Lider Adayları” eğitimine katılan 326 Kadın Lider Adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Özgüven Ölçeği” elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22.0 programı kullanılmış, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistik kapsamında t testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; spor yapan gençlik kampı kadın lider adaylarının özgüven düzeylerinin spor yapmayan kadın lider adaylarından daha yüksek çıktığı görülmüştür. Ayrıca kadın lider adaylarının baba eğitim değişkeni ile özgüven düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.Öğe Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumları: Batman Üniversitesi örneği(Batman Üniversitesi, 2015) Işıkgöz, Mustafa EnesBu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümünde okuyan 56 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler IBM SPSS 22.0 paket programı ile çözümlenmiş, verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik testlerinin yanı sıra bağımsız örneklemler için ttesti kullanılmıştır. Araştırma sonucu, tüm öğretmen adaylarının BİT’e yönelik tutumlarının orta seviyede olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre BİT’e yönelik tutumları arasında sadece; bilgisayarın donanımsal bir arızası olduğunda bunun nedenini anlamak için bilgisayarı kurcalarım ifadesinde erkek öğretmen adayları lehine anlamlı bir fark bulunmuş, diğer ifadelerde ise anlamlı bir fark bulunmamıştır.Öğe Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile alan bilgisi ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Batman Üniversitesi örneği)(Batman Üniversitesi, 2016) Işıkgöz, Mustafa Enes; Dinçer, Nevzat; Kılınç, ZühalBu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının alan bilgisi ders başarıları ile öğretmenlik meslek bilgisi ders başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma kapsamında 2015–2016 öğretim yılı sonu Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 3. Sınıfında okuyan 38 erkek ve 25 kız olmak üzere toplam 63 öğrencinin alan bilgisi dersleri ile öğretmenlik meslek bilgisi dersleri dönem sonu başarı notları incelenmiştir. Çalışma sonucunda kız öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi ile alan bilgisi derslerinde erkek öğrencilere göre başarı puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ancak öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile alan bilgisi dersleri başarı puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.