8 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Öğe Bal peteği sandviç kompozitlerin düşük hızlı darbe testi sonrası eğilme mukavemetindeki değişimin araştırılması(Yunus Emre Enstitüsü, 2017) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzTeknolojinin farklı endüstri alanlarında gelişmesi ile birlikte enerji sönümleme ve hafif şok emicilerine olan ihtiyacın artması bal peteği sandviç kompozitler gibi yapılara olan ilgiyi arttırmıştır. Gerçekleştirilen çalışmada bal peteği sandviç kompozitlerin darbe ön hasarı sonrası üç nokta eğilme mukavemetlerindeki değişim araştırılmıştır. Darbe enerjisi olarak 5 ve 10 J kullanılmıştır. Bütün numunelerde artan darbe enerjisinin numune mukavemetini düşürdüğü görülmüştür. Darbeden en çok etkilenen modelin cam fiber yüzey malzemesine sahip numuneler olduğu tespit edilmiştir.Öğe Yapıştırıcı ve perçinle birleştirilmiş çift bindirme bağlantılarında ilerlemeli hasar analizi(Fırat Üniversitesi, 2011) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çalışmada, yapıştırıcı ve perçin kullanılarak birleştirilmiş çift bindirme bağlantılarında ilerlemeli hasar analizi gerçekleştirilmiştir. Bağlantılarda ana malzeme olarak örgü tipi cam fiber takviyeli kompozit malzeme kullanılmıştır. Analizler APDL (Parametric Design Language) kodlan kullanılarak yazılan bir program yardımı ile Ah/SYS 12.1 sonlu elamanlar paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 30, 45 ve 60 mm olmak üzere üç farklı bindirme mesafesi için yapıştırıcı ve perçin kullanılarak birleştirilmiş bağlantıların ilerlemeli hasar analizi sonucunda elde edilen hasar yükleri ve hasar tipleri Maksimum Kayma Gerilmesi Teorisi ve Hashin Kriterine göre tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar birleştirme tipine ve bindirme mesafesine göre karşılaştırılarak sunulmuştur.Öğe Havacılık ve uzay yapılarında kullanılan bal peteği sandviç kompozitlerin darbe davranışlarının deneysel ve sayısal araştırılması(Batman Üniversitesi, 2018) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzÖğe Elipsoit petek yapılı sandviç yapıların burkulma dirençlerinin sayısal ve deneysel olarak araştırılması(Balıkesir Üniversitesi, 2012) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzÖğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(e-Journal of New World Sciences Academy, 2011-01) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çalışmanın amacı, enerji ve malzeme tasarrufu sağlamak amacıyla güç ve hareket iletiminde sıklıkla kullanılan helis dişli çarkların ağırlıklarını azaltmaktır. Bu amaçla dişli çarkların normal çalışma şartları içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farklı geometride delinerek boşaltılmıştır. Modeller SolidWorks 2010 programı kullanılarak modellenmiş ve daha sonra oluşturulan katı modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programına aktarılarak gerilme analizleri gerçekleştirilmiştir. Tüm analizlerde dişli çark malzemesi olarak AISI 1045 çeliği seçilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle karşılaştırmalı olarak verilmiş ve en uygun tasarımın malzemeden %27 kazanım sağlayan 7 mm çapında 6 adet dairesel delik açılan model olduğu tespit edilmiştir.Öğe Bal peteği sandviç kompozitlerin düşük hızlı darbe davranışlarının araştırılması(Yunus Emre Enstitüsü, 2017) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBal peteği sandviç komozitler ileri mühendislik uygulamalarında önemli bir yapı elemanı olarak kullanılırlar. Bu nedenle darbe etkisi atında nasıl bir davranış sergileyeceklerinin bilinmesi diğer yükler kadar kritiktir. Gerçekleştirilen çalışmada bal peteği sandviç kompozitlerin düşük hızlı darbe yüklemesine karşı davranışları deneysel olarak araştırılmıştır. Bal peteği sandviç kompozitlerin tasarım parametrelerinin tamamına yakınının etkisi incelenmiştir. Sonuçlar bal peteği hücre yüksekliğinin mukavemet üzerinde bir etkisi olmadığının gösterirken numunenin darbe davranışını en çok etkileyen parametrenin yüzey malzemesi kalınlığı olduğunu göstermiştir. Numune yüzey malzemesi kalınlığı arttıkça en belirgin mukavemet artışı karbon fiber takviyeli kompozit yüzey malzemesi kullanılan modellerde görülmüştür. 10 J darbe enerjisinde bütün yüzey malzemesi tipleri için 0.5 mm yüzey malzemesi kalınlığın sahip numunelerin üst yüzey malzemeleri delinmiştir.Öğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 2010-10) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çal mann amac, enerji ve malzeme tasarrufu sa lamak amacyla güç ve hareket iletiminde sklkla kullanlan helis di li çarklarn a rlklarn azaltmaktr. Bu amaçla di li çarklarn normal çal ma artlar içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farkl geometride delinerek bo altlm tr. Modeller SolidWorks 2010 program kullanlarak modellenmi ve daha sonra olu turulan kat modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programna aktarlarak gerilme analizleri gerçekle tirilmi tir. Tüm analizlerde di li çark malzemesi olarak AISI 1045 çeli i seçilmi tir. Gerçekle tirilen çal ma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle kar la trmal olarak verilmi ve en uygun tasarmn malzemeden % 27 kazanm sa layan 7 mm çapnda 6 adet dairesel delik açlan model oldu u tespit edilmi tir.Öğe Bal peteği sandviç kompozitlerin burkulma davranışlarının deneysel olarak araştırılması(Dicle Üniversitesi, 2018) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzSandwich composites are often used in areas like transportation where high mechanical and highenergy damping properties are desired in combination with low weight. Honeycomb composites are made by placing a light core material between two plates, and they are especially preferred in aerospace applications. In the study, honeycomb sandwich composites were produced by varying thickness of the face-sheet material, and the honeycomb cell size and thickness. Their mechanical properties were investigated using compression tests. Results showed that strength decreased with increasing of core thickness and core cell size. Considering the specific strength value of honeycomb sandwich composites as the main criterion in their usage areas, increase in cell size has led to higher specific strength reduction than core thickness causes