2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(e-Journal of New World Sciences Academy, 2011-01) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çalışmanın amacı, enerji ve malzeme tasarrufu sağlamak amacıyla güç ve hareket iletiminde sıklıkla kullanılan helis dişli çarkların ağırlıklarını azaltmaktır. Bu amaçla dişli çarkların normal çalışma şartları içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farklı geometride delinerek boşaltılmıştır. Modeller SolidWorks 2010 programı kullanılarak modellenmiş ve daha sonra oluşturulan katı modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programına aktarılarak gerilme analizleri gerçekleştirilmiştir. Tüm analizlerde dişli çark malzemesi olarak AISI 1045 çeliği seçilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle karşılaştırmalı olarak verilmiş ve en uygun tasarımın malzemeden %27 kazanım sağlayan 7 mm çapında 6 adet dairesel delik açılan model olduğu tespit edilmiştir.Öğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 2010-10) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çal mann amac, enerji ve malzeme tasarrufu sa lamak amacyla güç ve hareket iletiminde sklkla kullanlan helis di li çarklarn a rlklarn azaltmaktr. Bu amaçla di li çarklarn normal çal ma artlar içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farkl geometride delinerek bo altlm tr. Modeller SolidWorks 2010 program kullanlarak modellenmi ve daha sonra olu turulan kat modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programna aktarlarak gerilme analizleri gerçekle tirilmi tir. Tüm analizlerde di li çark malzemesi olarak AISI 1045 çeli i seçilmi tir. Gerçekle tirilen çal ma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle kar la trmal olarak verilmi ve en uygun tasarmn malzemeden % 27 kazanm sa layan 7 mm çapnda 6 adet dairesel delik açlan model oldu u tespit edilmi tir.