3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Öğe Stress distribution in a femoral implant with and without bone cement and at different inclination angles(Materialpruefung/Materials Testing, 2018-04) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat Yavuz; Turgut, Aydın; Dündar, Serkan; Şanlıtürk, İsmail HakkıThe purpose of this study was to investigate numerically the effects of the inclination (collodiaphyseal) angle and bone cement (polymethylmethacrylate) filling on the stress distribution of human femurs and implants after the implementation of a partial endoprotez arthroplasty. Ti6Al4V, which is the most commonly used implant material, was choosen for this study. In the numerical study, solid models of implants and femurs were created using the SolidWorks 2010 package program, then stress analyses were carried out at five different inclination angles, 120°, 125°, 130°, 135° and 140°, with and without bone cement (polymethylmethacrylate), using the ANSYS Workbench 12.0 package program. The anteversion angle was assumed to be 12.5° for all models. As a result of the increase in the inclination angle and the addition of bone cement, it was determined that the stress values of the femurs and implants were reduced. Within the limitations of this study it has been shown that parameters like bone cement, anteversion angle, and an appropriate inclination angle should be tested previous to partial endoprosthesis arthroplasty surgery necessary as a result of damage to the human femur.Öğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(e-Journal of New World Sciences Academy, 2011-01) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çalışmanın amacı, enerji ve malzeme tasarrufu sağlamak amacıyla güç ve hareket iletiminde sıklıkla kullanılan helis dişli çarkların ağırlıklarını azaltmaktır. Bu amaçla dişli çarkların normal çalışma şartları içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farklı geometride delinerek boşaltılmıştır. Modeller SolidWorks 2010 programı kullanılarak modellenmiş ve daha sonra oluşturulan katı modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programına aktarılarak gerilme analizleri gerçekleştirilmiştir. Tüm analizlerde dişli çark malzemesi olarak AISI 1045 çeliği seçilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle karşılaştırmalı olarak verilmiş ve en uygun tasarımın malzemeden %27 kazanım sağlayan 7 mm çapında 6 adet dairesel delik açılan model olduğu tespit edilmiştir.Öğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 2010-10) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çal mann amac, enerji ve malzeme tasarrufu sa lamak amacyla güç ve hareket iletiminde sklkla kullanlan helis di li çarklarn a rlklarn azaltmaktr. Bu amaçla di li çarklarn normal çal ma artlar içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farkl geometride delinerek bo altlm tr. Modeller SolidWorks 2010 program kullanlarak modellenmi ve daha sonra olu turulan kat modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programna aktarlarak gerilme analizleri gerçekle tirilmi tir. Tüm analizlerde di li çark malzemesi olarak AISI 1045 çeli i seçilmi tir. Gerçekle tirilen çal ma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle kar la trmal olarak verilmi ve en uygun tasarmn malzemeden % 27 kazanm sa layan 7 mm çapnda 6 adet dairesel delik açlan model oldu u tespit edilmi tir.