Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Kurdische Märchen: ein stück des İndo-Europäischen kulturerbes
    (Epubli, 2018) Yaş, Emin
    Masallar, insanlığın en önemli kültürel miraslarından biridir. Onlar insan beyninin bir üretimidir. Bin yılın izlerini taşıyorlar. Dünyanın her yerinde masallarda ortak unsurlar vardır. Dil ve marş aynı kaynaktan fışkırdığından, dil aileleri aynı olan halkların masallarında bana göre daha çok ortak nokta vardır. Bu bağlamda, aynı kişiler, nesneler, olaylar vb. gibi Alman ve Kürt masallarında (girişe bakınız) birkaç özdeş nokta buldum. Masallar düşünmenin sınırlarını zorlar mı? Bunlar sadece insanın hayal ürünü mü yoksa dünya hayatı üzerinden gerçekliği bize mi aktarıyorlar? peri masalı nedir? İnsanlar neden masallara ihtiyaç duyar? Şu an elinizde olan bu kitap benim topladığım on masaldan oluşuyor. Amacım Kürt masallarının kaybolmaması ve dünya edebiyatına girmesiydi. Kürt masalları Hint-Avrupa kültürel mirasına sahiptir. Kitap herkesin anlayabilmesi için açık bir dille yazılmıştır. Ve her peri masalı için toplam 22 adet resim ile resimlendirilmiş ve uygun şekilde yerleştirilmiştir.
  • Öğe
    Üniversiteler için Türk Dili ve Anlatım
    (Sınırsız Kitap yayıncılık, 2015) Korkmaz, Ferhat; Zariç, Mahfuz; Öztürk, Zehra; Duran Oto, Elif; Karadeniz, Mustafa
  • Öğe
    Acquisition of English Relative Clauses by German L1 and Turkish L1 Speakers Dissertation Zur Erlangung des Grades Doktors der Philosophie Am
    (Saarbrücken Südwestdeutscher Verlag für Hochschulschriften, 2017-01) Yaş, Emin
    The dissertation is a contrastive analysis. It deals with the acquisition of English relative clause (RC) by German and Turkish students(in Germany and Turkey) learning English as a second and third language and attending the 11th grades of a German school. The main question of the study is to find out whether the acquisition of English RCs is more difficult for German or for Turkish learners. The other study is the corpus analysis of the English relative clauses. For this research I have chosen various school books from the fields such as History, Chemistry and Literature. The target is to find out how often the English relative clauses are used. They are from the same school level (11th grade) where I have applied the tests. I wanted to know which difficulties exists for the students. Moreover the frequency of English relative clauses in the school books has been given.
  • Öğe
    ENERJİ ZİRVESİ BİLDİRİ KİTABI 2024
    (Batman Üniversitesi Yayınevi, 2025-06-30) Tür, Mehmet Rıda; Tekin, Caner
    ÖNSÖZ Enerji, günümüzde tüm dünyada hızla artan bir ihtiyaç haline gelmiştir. İçinde bulunduğumuz çağda tanıklık ettiğimiz Endüstri 4.0 Devrimi ile birlikte, daha önce milyarlarla ifade edilen internet bağlantı sayısı, Nesnelerin İnterneti (IoT) teknolojisinin yaygınlaşmasıyla birlikte artık trilyonlara ulaşmıştır. Bu gelişmeler, daha fazla cihazın ve robot teknolojisinin yaşamın her alanında kullanılmasını beraberinde getirmekte, dolayısıyla enerji talebini her geçen gün artırmaktadır. Günümüzde enerji üretiminde birincil kaynak olarak kullanılan fosil yakıtların hem rezervlerinin tükenme noktasına yaklaşması hem de çevre üzerinde yarattığı olumsuz etkiler, bu kaynakların sürdürülebilir enerji üretimi açısından yetersiz kaldığını ortaya koymaktadır. Bu nedenle dünya genelinde, fosil yakıtların yerini alabilecek alternatif enerji kaynaklarının tespiti, geliştirilmesi ve kullanıma sunulması yönündeki çalışmalar ivme kazanmıştır. Bu bağlamda; güneş, rüzgâr, hidroelektrik, jeotermal, biyokütle, hidrojen, dalga, gelgit ve piezoelektrik gibi alternatif enerji kaynaklarının üretimi ve kullanımının artırılması büyük bir önem arz etmektedir. Artan enerji talebinin karşılanabilmesi için yalnızca üretimin artırılması değil, aynı zamanda tüketimin de azaltılması gerekmektedir. Bu da enerjinin verimli kullanılması; yani aynı hizmeti daha az enerjiyle sağlayan teknolojilerin geliştirilmesi ile mümkündür. Dolayısıyla enerjiye ilişkin araştırma, geliştirme ve uygulama çalışmalarının, hem alternatif enerji kaynakları hem de fosil yakıtlar açısından bütüncül ve eşgüdümlü şekilde yürütülmesi gerekmektedir. Bu süreçte üniversiteler; yeni enerji kaynaklarının geliştirilmesi, mevcut kaynakların daha verimli kullanılması, alternatiflerin karşılaştırmalı olarak analiz edilmesi ve sürdürülebilir enerji planlamalarının yapılması konusunda öncü kurumlar olmalıdır. Batman Üniversitesi, coğrafi konumu itibarıyla petrol, güneş, jeotermal ve hidroelektrik gibi çeşitli enerji kaynaklarının bulunduğu bir bölgede yer almakta ve bu yönüyle enerji alanına bütüncül bir perspektifle odaklanabilen bir üniversite olma iddiasını taşımaktadır. Bölgede bulunan petrol tesisleriyle iş birliği yaparak üniversite-sanayi entegrasyonunu güçlendirmeyi ve ortak projelerle petrol üretim süreçlerini iyileştirmeyi hedefleyen üniversitemiz; enerji alanında ihtisaslaşarak nitelikli insan kaynağı yetiştirmeyi, uygulamalı eğitim imkânları sunmayı, yeni istihdam alanları oluşturmayı ve “Petrol Şehri” olarak anılan Batman’ın artık bir “Enerji Şehri” olarak anılmasını sağlamayı amaçlamaktadır. Bu hedefler doğrultusunda geleneksel hale getirdiğimiz Enerji Zirvelerinin üçüncüsü olan Enerji Zirvesi 2024 kapsamında sunulan 6 önsöz ve 18 bildiriden oluşan bu kitabı siz değerli okuyucularımızla paylaşmaktan memnuniyet duymaktayız. Prof. Dr. İdris DEMİR