7 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Öğe Çift yakıtlı reaktivite kontrollü bir dizel motorda biyodizel yakıtların düşük sıcaklıklı yanma performans ve emisyon karakteristiklerinin incelenmesi(Batman Üniversitesi, 2016) Işık, Mehmet Zerakki; Aydın, HüseyinDünya ekonomisinin gelişmesiyle birlikte, ham petrol talebi hızla büyümektedir. Sınırlı fosil yakıt durumu ve hava kirliliği, alternatif yakıtların ve yanma sistemlerinin araştırılmasına sürekli ilgi çekmiştir. Bilimsel çalışmalar içten yanmalı motorlarda yanmanın iyileştirilmesi ve emisyonların azaltılması amacıyla yeni yanma teknolojileri ve mevcut teknolojilerin optimizasyonuna odaklanmıştır. Düşük sıcaklıklı yanma (LTC) emisyonların azaltılması ve yakıt ekonomisinin iyileştirilmesi için güvenilir stratejiler olarak kabul edilebilir. LTC stratejilerinin önemli bir tanesi RCCI (reaktivite kontrollü sıkıştırmalı ateşleme) 'dir. RCCI uygulaması ikincil yakıtın emme manifoldu içine enjekte edilmesinden sonra, sıkıştırma zamanı sonuna doğru, silindirin içine birincil yakıtın enjekte edilerek tutuşmanın sağlanması şeklindedir. Bu çalışmada, bir dizel jeneratörde RCCI uygulamasının etkileri aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları kullanımında deneysel olarak incelenmiştir. Etanol ve benzin ikincil yakıt olarak % 30-60 oranlarında kullanılmıştır. Farklı koşullar altında motorun en önemli yanma, performans ve emisyon göstergeleri ayrıntılı olarak incelenmiş ve sonuçlar sunulmuştur. Etanol ve benzin RCCI uygulamasıyla yanma ve performans parametrelerinin çoğunda iyileşmeler olmuştur. Etanol ve benzin RCCI uygulamasında tüm yüklerde yakıt tüketimi artmış, özgül yakıt tüketimi düşük yüklerde artarken, yüksek yüklerde azalmıştır. NOX emisyonları önemli oranda azalmış, CO ve HC emisyonlarında ise kısmi artışlar olsa da değerler düşük seviyelerde kalmıştır.Öğe Analysis of ethanol RCCI application with safflower biodiesel blends in a high load diesel power generator(Elsevier, 2016-11-15) Işık, Mehmet Zerrakki; Aydın, HüseyinThe effects of RCCI in a diesel power generator by using safflower oil biodiesel-diesel blends were experimentally investigated. Ethanol was premixed as PFI by rates of 30% and 50% of total mass fuel consumption of the engine. Tests were conducted at constant engine speed of 1500 rpm and fixed load 10.8 kW engine power. The purpose of blending biodiesel with diesel is to increase the fuel reactivity of primary fuel in order to easily initiate the combustion. Therefore, test fuels were prepared by blending 10% of the biodiesel with 90% of diesel, 20% of the biodiesel with 80% of diesel and 50% of the biodiesel with 50% of diesel. The most important combustion, performance and emission indicators of the engine under various conditions have been deeply investigated and results have been presented. The ethanol RCCI operation increased peak pressure values especially with using of B50 as high reactivity fuel while combustion was retarded for both RCCI modes. Overall, many indicators of the combustion was improved. Performance parameters were developed. Especially, bsfc was considerably increased. NOx, emissions were considerably decreased while CO and HC emissions were a bit increased.Öğe Investigation on the effects of gasoline reactivity controlled compression ignition application in a diesel generator in high loads using safflower biodiesel blends(Elsevier, 2019-04) Işık, Mehmet Zerakki; Aydın, HüseyinIn this study, the effects of Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI) application on engine combustion, performance and emissions in a diesel generator were investigated. In the experiments, safflower oil derived biodiesel and diesel mixtures were used as the high reactivity fuel (primary fuel) and gasoline as the low reactivity fuel. The RCCI application was provided by the connection of a secondary fuel injection system with the intake manifold. The gasoline RCCI application rate was 30% and 50% of the total mass fuel consumption of the engine and was pre-mixed as port fuel injection (PFI). Tests were performed at a constant engine load (10.8 kW) and engine speed of 1500 rpm. The purpose of using diesel and biodiesel mixtures is to increase the reactivity of the primary fuel that facilitates the start of the combustion. The combustion, performance and emissions, which are the most important parameters of the engine operation, have been thoroughly investigated and the results were presented. In RCCI application, in peak values of pressure, velocity of heat release, average gas temperature partial increases were determined. When the ratio of gasoline PFI was increased, the NOx emissions significantly decreased and the engine efficiency was also increased, while the CO and HC emissions were slightly increased.Öğe Effects of isopropanol-butanol-ethanol (IBE) on combustion characteristics of a RCCI engine fueled by biodiesel fuel(Journals & Books, 2021-10) Altun, Şehmus; Okcu, Mutlu; Varol, Yasin; Fırat, MüjdatThe reactivity controlled compression ignition (RCCI) strategy using fuels with different reactivity’s has attracted attention due to its high thermal efficiency as well as very low NOx and PM emissions in comparison to conventional combustion. As previous studies have shown that the type and amount of low reactivity fuel have a significant contribution to the in-cylinder reactivity, thus RCCI combustion, in this study, Iso-Propanol-Butanol-Ethanol (IBE), which has comparable characteristics to n-butanol and ethanol, is employed as low reactivity fuel (LRF) in a RCCI engine fueled by petroleum based EN590 fuel and commercial biodiesel. The IBE mixture was in volumetric ratios of 3:6:1 as in the fermentation process of butanol, that is to say; 30% Iso-Propanol, 60% Butanol and 10% Ethanol. In each experimental condition, keeping the total energy of the fuel supplied to the engine in conventional combustion mode for each cycle as constant, the premixed ratio (Rp) in case RCCI combustion was applied as 0%, 15%, 30%, 45% and 60% (the amount of LRF in energy basis) over this energy amount. The effect of premixed ratio of IBE on combustion characteristics were investigated in a single-cylinder RCCI engine under different loads with using both petroleum diesel and biodiesel as high-reactivity fuels (HRF), respectively. According to experimental results, a higher in-cylinder pressure was measured by using diesel in both conventional and RCCI mode compared to the use of biodiesel. Considering the peak in-cylinder pressure and rate of heat release, the premixed ratio (Rp) of up to 45% was found as optimum for all loads while it was up to 30%Rp for the NOx emissions. In addition, the biodiesel-fueled RCCI engine produced the lowest smoke opacity in all loads and it gradually decreased by up to 97% with the application of the RCCI strategy. Furthermore, the results showed that a simultaneous reduction in NOx and smoke opacity could be obtained under 60% load and up to 30% Rp with a marginal increase in unburned HC emissions.Öğe Dietileter ve aspir yağı biyodizeli karışımının bir lpg RCCI motorunun orta yüklerindeki yanma performans ve emisyon davranışının deneysel olarak araştırılması(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-06-12) Ülgen, Ali İhsan; Aydın, HüseyinSon dönemlerdeki taşıt sayısındaki anlamlı artış nedeniyle, benzin ve motorine olan talep ve bunun tedariği dengesiz bir hal almıştır. Bu durumun devam etmesi halinde, benzin ve motorin daha maliyeti artacak ve yakıtlara ulaşım yetersiz olacaktır. Günümüzde artan enerji taleplerinin dengelenmesine olan ihtiyaç devam etmektedir. Fosil yakıtların kullanımının artması ve tükenmesiyle birlikte alternatif yakıtlar daha fazla önem kazanmaktadır. Bu yönüyle bitkisel yağın işlenmiş hali (biyodizel) dizel motorlar için potansiyel bir alternatif oluşturmaktadır. Deneylerde aspirden üretilen yağdan biyodizel yakıt olarak kullanılmıştır. Yapılan deneylerde kullanılan dizel yakıtı, biyodizel ve dietileterden oluşmuş olan yüksek reaktiviteli yakıt kullanılmıştır. Düşük reaktiviteli yakıt olarak ise LPG sabit %50 oranında emme manifolduna gönderilmiştir. Her deney yakıtı ayrıca 2 farklı motor çalışma koşulunda yapılmıştır. Bunlar birincisi, motor yüklü durumdayken: 7,2 kW orta yük ve ikincisi ise RCCI modu %50 LPG nin emme manifolduna püskürtülmesidir. Emisyon, yanma performansı ve motor performans deneyleri yapılmıştır. Bu çalışmanın en önemli olumlu sonuçlarından biri olarak, RCCI stratejisi BTE değerlerini artırabilir. Tüm test yakıtları için artan sıkıştırma oranı ile BTE değerlerinin arttığı görülmektedir. Test yakıtları için farklı RCCI modları karşılaştırıldığında, BTE değerlerinin oldukça yüksek olduğu ve yüksek DEE'li çalışma koşullarında dizel yakıtı geçtiği görülmektedir. Bu nedenle, tüm B90/DEE10 ve B85/DEE15 RCCI çalışma koşulları için en yüksek termal verim değerleri elde edilmiştir. Biyodizel/DEE RCCI modları için KEİ değerlerinin arttığı açıkça görülmektedir. Bu olumlu durumlar hiç şüphesiz RCCI çalışma modları sayesinde olmaktadır. Özellikle RCCI uygulamasında alev hızının artması, tama yakın yanma ve ısı transferinin azalması gibi sebepler verimi arttırmıştır. Ayrıca RCCI yanmasında silindir duvarı ve piston kafası yüzeylerinin yakınında bulunan yüksek sıcaklık bölgelerinin ortadan kaldırılması da önemli bir faktördür. Bu, ısı transfer kayıplarını azaltır ve genleşme işi artar. İkinci bir neden, RCCI uygulamasının yanmanın başlangıcını ve sonunu kontrol etmeyi kolaylaştırmasıdır. Sonuç olarak DİE ve LPG RCCI modunda motorun verim ve genel performansı ile yanma parametreleri artmıştır.Öğe The effects of gasoline RCCI application on combustion of diesel generator at medium loads(Dicle University, 2019) Oktay, Hasan; Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet ZerrakkiRCCI uygulamasının dizel jeneratörde aspir yağı biyodizel-dizel karışımları ile etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Yapılan deneylerde, aspir yağı türevi biyodizel ve dizel karışımları birincil yakıt olarak ve ikincil reaktif yakıt olarak benzin olarak kullanılmıştır. RCCI uygulaması, emme manifolduna sahip bir ikincil yakıt enjeksiyon sisteminin bağlanmasıyla sağlandı. Gasoline, kütle yakıt tüketiminin % 40'i ve% 55'i oranında PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler, 1500 rpm'lik sabit motor hızında ve sabit yük 7.2 kW motor gücünde gerçekleştirilmiştir. Yüksek fren özgül yakıt tüketimi (bsfc) ve egzoz çıkışı emisyonları için bir çözüm bulmak çok önemlidir. Dizel ve biyodizel karışımlarını kullanmanın amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştıran birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor çalışmasının önemli yanma, parametreleri kapsamlı bir şekilde araştırılmış ve sonuçlar sunulmuştur.Öğe The effects of gasoline RCCI application on the performance and emission of diesel generator at medium loads(Dicle University, 2019) Oktay, Hasan; Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet ZerrakkiRCCI uygulamasının dizel jeneratörde aspir yağı biyodizel-dizel karışımları kullanımındaki etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Yapılan deneylerde, aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları birincil yakıt olarak, ikincil reaktif yakıt olarak benzin kullanılmıştır. RCCI uygulaması, emme manifolduna sahip bir ikincil yakıt enjeksiyon sisteminin bağlanmasıyla sağlandı. Benzin, motorun toplam kütle yakıt tüketiminin% 35'i ve% 55'i oranında PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler, 1500 rpm'lik sabit motor hızında ve sabit yük 7.2 kW motor gücünde gerçekleştirilmiştir. Dizel motorlar genellikle orta ve yüksek yük koşullarında kullanılır. Oldukça yüksek fren özgül yakıt tüketimi (bsfc) ve egzoz çıkışı emisyonları için bir çözüm bulmak çok önemlidir. Dizel ve biyodizel karışımlarını kullanmanın amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştıran birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor çalışmasının önemli parametresi olan performans ve emisyonlar kapsamlı bir şekilde araştırılmış ve sonuçlar sunulmuştur.