Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Kurdische Märchen: ein stück des İndo-Europäischen kulturerbes
    (Epubli, 2018) Yaş, Emin
    Masallar, insanlığın en önemli kültürel miraslarından biridir. Onlar insan beyninin bir üretimidir. Bin yılın izlerini taşıyorlar. Dünyanın her yerinde masallarda ortak unsurlar vardır. Dil ve marş aynı kaynaktan fışkırdığından, dil aileleri aynı olan halkların masallarında bana göre daha çok ortak nokta vardır. Bu bağlamda, aynı kişiler, nesneler, olaylar vb. gibi Alman ve Kürt masallarında (girişe bakınız) birkaç özdeş nokta buldum. Masallar düşünmenin sınırlarını zorlar mı? Bunlar sadece insanın hayal ürünü mü yoksa dünya hayatı üzerinden gerçekliği bize mi aktarıyorlar? peri masalı nedir? İnsanlar neden masallara ihtiyaç duyar? Şu an elinizde olan bu kitap benim topladığım on masaldan oluşuyor. Amacım Kürt masallarının kaybolmaması ve dünya edebiyatına girmesiydi. Kürt masalları Hint-Avrupa kültürel mirasına sahiptir. Kitap herkesin anlayabilmesi için açık bir dille yazılmıştır. Ve her peri masalı için toplam 22 adet resim ile resimlendirilmiş ve uygun şekilde yerleştirilmiştir.
  • Öğe
    Acquisition of English Relative Clauses by German L1 and Turkish L1 Speakers Dissertation Zur Erlangung des Grades Doktors der Philosophie Am
    (Saarbrücken Südwestdeutscher Verlag für Hochschulschriften, 2017-01) Yaş, Emin
    The dissertation is a contrastive analysis. It deals with the acquisition of English relative clause (RC) by German and Turkish students(in Germany and Turkey) learning English as a second and third language and attending the 11th grades of a German school. The main question of the study is to find out whether the acquisition of English RCs is more difficult for German or for Turkish learners. The other study is the corpus analysis of the English relative clauses. For this research I have chosen various school books from the fields such as History, Chemistry and Literature. The target is to find out how often the English relative clauses are used. They are from the same school level (11th grade) where I have applied the tests. I wanted to know which difficulties exists for the students. Moreover the frequency of English relative clauses in the school books has been given.