7 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Öğe Yalnız seyahat eden kadınların motivasyon ve deneyimleri: Diyarbakır’ı ziyaret eden kadınlar üzerine bir araştırma(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-03) Pekiner, Azize Burcu; Doğan, MustafaDeneyim ve motivasyonla ilgili birçok çalışma bulunmaktadır fakat Türkiye’de yalnız seyahat eden kadınların deneyim ve motivasyonlarıyla ilgili çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmanın temel amacı yalnız seyahat eden kadınların deneyim ve motivasyonlarını incelemektir. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve Diyarbakır’ı yalnız seyahat etmeye gelen 27 kadın üzerinden veriler toplanmıştır. Elde edilen ham bilgiler, içerik analizi yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Ortaya çıkan bulgular; yalnız seyahat eden kadınların deneyim ve en temel motivasyon kaynakları ile Diyarbakır özelindeki algılarına yöneliktir. Bu bağlamda, kadınların yalnız seyahat etmelerindeki en temel motivasyon kaynağı; ¨yeni insanları tanıma isteği¨, ¨özgürleşme¨ ve bireysel seyahatin çekiciliği olarak belirlenmiştir. Yalnız seyahat etmek, kadınlar için genel olarak olumlu deneyimlere sahne olsa da olumsuz deneyim olarak bazı taciz ve benzeri vakalarla karşılaştıkları görülmüştür. Bununla birlikte, kadınlarda yalnız seyahat etmenin her şekilde devam ettirilmesine yönelik güçlü bir motivasyon olduğu da tespit edilmiştir.Öğe Motivasyonun, sosyal sermaye ve iş tatmini arasındaki aracılık etkisinin araştırılması: Batman Üniversitesinde bir uygulama(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-22) Şahin, Muhammed Mahsun; Yılmaz, Osmanİnsan sosyal bir varlıktır. Gündelik hayatında yaşadığı etkileşimler kişi üzerinde nasıl etkin ve etkileyici olabiliyorsa, iş hayatında da bu etkileşimler ve sahip olduğu sosyal motivasyonun tatmin karlığı ile birlikte daha üretken olabilmektedir. Toplumların birbiriyle etkileşim ve iletişim içinde olmaları, örgütlü hareket etme, birbirine karşılıklı duyduğu güven, insanların daha bilinçli adımlar atmasını ve yaptıkları işlerde tatmin olmalarını sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı Batman Üniversitesi çalışanları üzerinde yapılacak araştırma ile motivasyon, sosyal sermaye ve iş tatmini arasındaki aracılık etkisinin araştırılmasıdır. Ayrıca sosyal sermayenin sosyolojik temelleri, tarihsel süreci, olumlu olumsuz etkileri, iş tatminin tanımı ve motivasyon süreçleri konuları üzerinde durulacaktır. Bu nedenle 286 akademik ve idari personele anket uygulanmıştır. Çalışma anketinin ilk bölümünde kişisel bilgiler, ikinci bölümü 29 sorudan oluşan Motivasyon ölçeği, üçüncü bölüm 20 sorudan oluşan Minnesota İş Tatmin ölçeği, anketin son bölümü 8 sorudan oluşan Sosyal Sermaye ölçeği oluşturmaktadır. Veriler analiz programı aracılığıyla istatiksel metotlarla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, sosyal sermayenin motivasyon ve iş tatmini arasında, iş tatmininin motivasyon ve sosyal sermaye arasında ara değişken etkisine sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca motivasyon, iş tatmini ve sosyal sermayenin demografik faktörlerden yaş, medeni durum, öğrenim durumu, hizmet süresi ve hizmet sınıfına göre farklılaşmakta olduğu bulgularına ulaşılmıştır.Öğe Süryanilerin inanç turizmine katılım motivasyonları: Mardin ili örneği(Batman Üniversitesi, 2019-01-23) Tiğiz, Macide; Dilek, Sebahattin Emreİnanç ve turizm karşılıklı olarak birbirlerini etkileyen kavramlardır. Öyle ki, tarihsel süreç içerisinde incelendiğinde ilk seyahatlerin inanç temelli gerçekleştiği görülmektedir. İnançlar var olduğu sürece de insanlar manevi ihtiyaçları gereği seyahat etmeye devam edeceklerdir. Bu bağlamda inanç turizmi, dini inanç temelinde bireyleri seyahate yönelten, onların manevi huzura ve doygunluğa ulaşmasında aracılık rolü üstlenen alternatif bir turizm çeşidi olarak ele alınmaktadır. Çalışmanın veri toplama alanı olan Mardin, ulusal ve uluslararası inanç turizmi hareketleri açısından önemli bir potansiyele sahiptir. Çok sayıda dinin merkezi konumunda olan Mardin, özellikle Süryani halkının anavatanı olması, önceki dönemlere ait dini merkezlerin ve dinsel törenlerin yaygın olması ziyaretçilerin inanç turizmi bağlamında burayı tercih etmelerine neden olmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde Süryani adının etimolojisi ve tarihi, Süryanilerin ibadetleri ve ritüelleri, Süryanilerin bayramlar, ve kutsal günleri, Süryanilerde ölüm ve ölüm merasimleri, Mardin ve çevresindeki Süryanilerin mabetleri, Süryanilerin Metropolit merkezi Tur Abidin bölgesi, hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise çalışmanın ana konusu motivasyonun tanımı yapılarak, motivasyonun önemi belirtilmiş ayrıca motivasyon teorileri hakkında bilgiler verilmiştir. Turizme katılım (itici ve çekici faktörler) alanında motivasyon konusu irdelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise Demografik Özellikler, Güvenirlik ve Geçerlilik Analizleri, Faktör Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Testine ait analiz ve bulgular bulunmaktadır. Mardin'e gelen Süryani turistlerin demografik özellikleri, katılımcıların seyahat motivasyonları ve seyahat özelliklerine ilişkin frekans ve oran yüzdeleri verilmiştir. Ayrıca katılımcıların bazı özellikleri ise seyahat motivasyonları arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Ayrıca elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak alan yazında yapılan çalışmalar incelenmiş elde edilen bulgular karşılaştırılmıştır.Öğe 8 hafta boyunca düzenli olarak yapılan voleybol eğitiminin 10-12 yaş grubu öğrencilerin benlik saygısı ve spora özgü başarı motivasyonlarına etkisi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-08-23) Burul, Pınar; Köroğlu, MihraçBu çalışmanın amacı, Gaziantep Sema Ahmet Danış Ortaokulu öğrencilerinde düzenli olarak voleybol eğitiminin 10-12 yaş grubu öğrencilerin benlik saygısı ve spora özgü başarı motivasyonlarına etkisini incelemektir. Araştırma yönteminde nicel tarama modelinde zayıf deneysel desen kullanılarak iki grup ön test ve son test verileri değerlendirilmiştir. Deney grubuna uygulanan çalışma voleybolda parmak pas, manşet pas, servis, smaç ve blok öğretimi sonrası grup içi turnuva ile bitirilmiştir. Kontrol grubu öğrencileri ise sadece normal derslerine girmiştir. Deney grubunda 28 erkek 39 bayan olmak üzere toplam 67 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Kontrol grubunda ise 37 erkek 28 bayan olmak üzere toplam 65 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada voleybol eğitimi alarak spor yapan ve spor yapmayan öğrencilerden oluşturulan deney ve kontrol gruplarında ön test ve son test verileri elde etmek için kişisel bilgi formu, Coopersmith benlik saygısı ölçeği ve Willis’ in spora özgü başarı motivasyonu ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizleri JASP (A Fresh Way to Do Statistics) 0.9.2.0 programı ile yapılmıştır. Araştırma sorularının güvenirlilik analizleri, normal dağılım ve homojen dağılım analizleri yapılarak her bir sorudan elde edilen ortalama puanlara göre çözümlemeler yapılmıştır. Benlik saygısı ölçeğinde ölçek yönergesine göre toplam ve ortalama puanlar 4 ile çarpılarak istatistiksel işlemler yapılmıştır. İstatistiksel yöntemde frekans (N), yüzde (%) ortalama (X̄) ile T-test (Student ile Paired Samples T-Test analizleri) ve Tek Yönlü Varyans (ANOVA) analizi uygulanmıştır. Sonuçların değerlendirilmesi istatistiksel anlamlılık Cronbach’s Alfa p<0,05 olarak belirlenmiştir. Yapılan çalışmalar sonucunda deney grubu ön test ve son test karşılaştırılmış olup son testte benlik saygısı ve spora özgü başarı motivasyonunun yükseldiği görülmüştür. Deney grubu cinsiyet durumuna göre benlik saygısı erkeklerde kadınlara göre daha yüksek bulunmuştur. Deney grubu benlik saygısı ön testte 10 ve 11 yaş grubunda, 12 yaşa göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Spora özgü başarı motivasyonu kontrol grubu ön testte 1-3 kardeş sayısına sahip olanlar ve son test 1-3 kardeş sayısına sahip olan öğrencilerin motivasyonlarının 4 ve üstü kardeş sayısına sahip olanlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Kontrol grubunda baba öğrenim durumu değişkenine göre babası ilköğretim ve lise mezunu olanların benlik saygısı ön testte diğerlerine oranla daha yüksek çıkmıştır.Öğe Basketbolcularda zihinsel dayanıklılık ve sporda imgeleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-05-29) İridil, Seher; Dinçer, NevzatBu çalışmada Batman ilindeki basketbolcuların zihinsel dayanıklılık ve sporda imgeleme becerisi arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla katılımcılara demografik bilgi formu, Sheard ve ark. (2009) tarafından geliştirilen Altıntaş ve Bayar-Koruç (2016) tarafından Türkçe ’ye uyarlanan, geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan “Sporda Zihinsel Dayanıklılık Envanteri”, Hall ve ark. (1998) tarafından geliştirilen Vurgun (2010) tarafından Türkçe ’ye uyarlanan “Sporda İmgeleme Envanteri” basketbol sporu ile ilgilenen lisanslı sporculara uygulanmıştır. Çalışmamızda, Batman Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde lisanslı olarak basketbol sporu ile uğraşan lisanslı 1200 basketbolcu evrenimizi oluşturmaktadır. Örneklem grubumuzu; 17-25 ve üzeri yaş arası 597 basketbol sporcusu oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 22. 0 paket programına aktarılarak analiz edilmiştir. Kişisel bilgilere ait frekans ve yüzde analizi yapılmıştır. Verilerin analizinde çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılarak verilerin normal dağılım sergilediği veya sergilemediği test edilmiştir. Elde edilen verilerin Skewness ve kurtosis (çarpıklık ve basıklık) değerleri -2 ile +2 arasında olduğu için değişkenlerin normal dağılım gösterdiği varsayılmıştır (George ve Mallery, 2010). Netice olarak, çalışmada frekans ve yüzde analizi, bağımsız değişken t testi, ANOVA analizi, Post Hoc testlerinden Scheffe ve Gabriel testleri ile Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiştir. Kadın basketbolcuların imgeleme ölçeği motivasyonel özel imgeleme, bilişsel özel imgeleme, bilişsel genel imgeleme ve motivasyonel genel ustalık düzeyleri erkek basketbolculara göre daha yüksek düzeydedir. Yaş değişkenine göre zihinsel dayanıklılık ölçeği kontrol alt boyut puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma tespit edilmiştir. Katılımcıların spor yılı incelendiğinde sporda imgeleme ölçeği motivasyonel özel imgeleme, bilişsel özel imgeleme, bilişsel genel imgeleme, motivasyonel genel uyarılmışlık ve motivasyonel genel ustalık alt boyutları puan ortalamaları arasında istatistiksel açıdan anlamsal farklılık tespit edilmiştir. Haftada kaç gün antrenman yapıyorsunuz değişkenine göre zihinsel dayanıklılık ölçeği güven ve devamlılık alt boyutları puan ortalamaları arasında istatistik bakımından anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Mevkii değişkenine göre oyun kurucu ve uzun forvet pozisyonunda oynayanların devamlılık düzeyleri, kısa forvet pozisyonunda oynayanlara göre daha yüksek düzeydedir. Bölgesel ligde oynayanların kontrol düzeyleri yerel ligde oynayanlara göre daha yüksektir.Öğe 8 haftalık voleybol antrenmanlarının 11-13 yaş kadın voleybolcularda denge ve dikey sıçrama performansı ile empati becerileri etkisinin incelenmesi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-07-11) Yılmaz, Esra; Köroğlu, MihraçBu çalışmanın amacı, Batman İl Milli Eğitim müdürlüğüne bağlı TÜPRAŞ İlk Öğretim Okulunda okuyan ve düzenli olarak voleybol eğitimi alan 11-13 yaş arası kadın öğrencilerin Denge, Dikey Sıçrama ve Empati etkisini karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim-öğretim yılında TÜPRAŞ İlk Öğretim Okulunda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini araştırmaya gönüllü olarak katılan 25 deney grubu ve 25 kontrol grubu olmak özere toplam 50 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin demografik özelliklerine ilişkin veri toplamak amacıyla "Kişisel Bilgi Formu" kullanılmıştır. Öğrencilerin empatilerini ölçmek amacıyla "Cambridge Davranış Ölçeği (Empati Ölçeği)" ve 8 haftalık denge ve dikey sıçrama performanslarını arttırmaya yönelik antrenmanlar yapılmıştır. Anketler ve antrenmanlar uygulandıktan sonra istatistiksel analizleri kolaylaştırmak amacıyla SPSS 22.0 yazılım paketinden faydalanılmıştır. Verileri analiz etmek için frekans analizi, yüzde analizi, aritmetik ortalama, T-testi (Student ile Paired Samples T-Test analizleri) gibi çeşitli istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, deney grubuna verilen 8 haftalık sıçrama ve denge performansı eğitimi ile empati eğitiminin anlamlı ve olumlu etkileri olduğu görülmüştür. Ön test ve son test sonuçları arasındaki farklar, her üç parametrede de (sıçrama, denge ve empati) deney grubu lehine anlamlı bir gelişim olduğunu göstermektedir. Bu durum, eğitim programlarının öğrenci performansı üzerinde olumlu etkiler yarattığını ve eğitimlerin önemini vurgulamaktadır. Özellikle sıçrama ve denge performansı eğitimleri, fiziksel parametrelerde önemli gelişmeler sağlarken, empati eğitimi ise sosyal-duygusal becerileri artırmada etkili olmuştur. Sonuç olarak, yapılandırılmış ve hedef odaklı eğitim programlarının öğrenci gelişimine katkı sağladığı ve bu tür programların eğitim süreçlerinde daha yaygın bir şekilde kullanılmasının yararlı olacağı söylenebilir.Öğe Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Batman ili örneği)(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-01-29) Tepe, Sefer Faruk; Işık Erol, SevgiBu tez çalışmasının yapılma sebebi son yıllarda önemi artan Mesleki eğitim merkezlerinde bulunan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin tespit edilmesidir. Bu araştırma yapılırken tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen 197 Batman Mesleki Eğitim Merkezinde okuyan öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da kişisel bilgiler formu ve ölçeği geliştiren Diker Coşkun’un (2009) ‘’Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği’’ kullanılmıştır. Verileri çözümlemek içinse tanımlayıcı istatistikler (aritmetik ortalama, standart sapma vb. testler), parametrik testlerden olan T Testi ve Anova Testi kullanılmıştır. Araştırma verilerin analizi için SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucun da mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin hayat boyu öğrenme eğilimleri açısından yüksek bulunmuştur. Ayrıca kadınların hayat boyu öğrenme düzeyleri erkeklerden daha olumlu yönde bulunmuştur. Öğrencilerin yaşlarına ve eğitim durumlarına göre ise herhangi bir farklılık bulunamamıştır. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme ve okudukları bölümler kıyaslandığı zaman anlamlı farklar çıkmıştır. Bilişim teknoloji bölümü ve güzellik ve saç bakım bölümü öğrencilerinin yiyecek- içecek hizmetleri bölümüne göre daha yüksek yaşam boyu öğrenme eğiliminde oldukları tespit edilmiştir. Metal teknolojisi bölümünün makine teknolojisi bölümü öğrencilerinden yaşam boyu öğrenmeye daha olumlu baktıkları bulunmuştur. Son olarak da moda tasarım bölümünün makine ve yiyecek- içecek hizmetleri bölümü öğrencilerinden daha yüksek yaşam boyuna sahip oldukları analiz edilmiştir. Tüm bölümler arasından en yüksek yaşam boyu öğrenme isteğinde olan ise mobilya ve iç mekân bölümü öğrencilerinden oluşmaktadır.