Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Üniversite öğrencilerinin cinsiyet en sık ziyaret edilen internet sitesi ve izlenen dizi film türüne göre siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyleri
    (Boğaziçi Üniversitesi, 2013-09) Manap, Abdullah; Demirci, İbrahim
    Problem Teknolojik gelişmeler ve buna bağlı olarak mobil cihazların ve internet kullanımının -hem zaman olarak hem de kullanıcı sayısı olarak- artması zorbalık davranışının sanal ortamlara taşınmasına ve küresel bir problem olmasına neden olmuştur (Campbell, 2005). Hızlı bir değişim ve gelişim içerisinde olan bilgisayar aracılı iletişim özellikle gençler tarafından diğer yaş gruplarına göre daha sık takip edilmekte ve kullanılmaktadır (Li, 2005). Buna bağlı olarak çevrimiçi iletişim ergenlerin temel gelişim görevleri kadar ailelerini, akranlarını ve partnerlerini de etkilemektedir (Subrahmanyam ve Greenfield, 2008: Baht, 2008). Slonje ve Smith (2008) tarafından Siber zorbalık: internet aracılığıyla başka kişileri rahatsız edici iletişim kurma, fotoğrafların montajlanarak sosyal paylaşım sitelerinde yayınlanması, virüslü mail gönderme, tehdit edici veya sözel zorbalık içeren mesajlar gönderme ve şantaj yoluyla zorlayıcı eylemler gerçekleştirme şeklinde tanımlanmıştır. Bu araştırma: üniversite öğrencilerinin siber zorbalık ile siber mağduriyet düzeyleri arasında ilişki olup olmadığını ve çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır: Üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerine göre siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyi değişmekte midir? İzlenen dizi/film türüne göre siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyi değişmekte midir? En sık ziyaret edilen internet sitelerine göre siber zorbalık ve siber mağduriyet düzeyi değişmekte midir?
  • Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından siber zorbalık düzeyinin incelenmesi Batman ili örneği
    (Hitit Üniversitesi, 2013-11) Manap, Abdullah
    Bu araştırmada, Batman ilinde bulunan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin; cinsiyet, sınıf düzeyi, en sık ziyaret ettikleri internet site türü ve ilgi duydukları dizi/film türüne göre siber zorbalık düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Batman İli'nin merkeze bağlı bir ilköğretim kurumunda 6., 7., ve 8. sınıfta öğrenim görmekte olan 70 kız, 80 erkek öğrenci olmak üzere toplam 150 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın bağımlı değişkeni, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Arıcak, Kınay ve Tanrıkulu (2011) tarafından geliştirilen Siber Zorbalık Ölçeği'dir. Cinsiyet, sınıf düzeyi, en sık ziyaret ettikleri internet site türü ve ilgi duydukları dizi/film türü olmak üzere 4 bağımsız değişkene ilişkin verilerin toplanması amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS 17 programı kullanılmış; veriler non-parametrik olarak saptandığı için Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri uygulanmıştır. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre; Erkek öğrencilerin siber zorbalık düzeyi kız öğrencilere göre daha yüksektir. Sınıf düzeyi arttıkça siber zorbalık düzeyinin yükseldiği görülmektedir. En sık sosyal paylaşım sitelerini ziyaret eden öğrencilerin siber zorbalık düzeyinin eğitim-ödev/forum ve oyun sitelerini ziyaret edenlere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Son olarak; şiddet içerikli dizi ve filmlere ilgi duyan öğrencilerin siber zorbalık düzeyinin şiddet içerikli olmayan dizi ve filmlere ilgi duyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır
  • Öğe
    Okullarda yaşanan şiddet olaylarinin düzey ve dinamiklerini anlamak: Batman Merkez örneği / Türkiye
    (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015-12-01) Arslan, Yusuf
    Bu makalenin amacı Batman merkez okullarında yaşanan şiddet olaylarının dinamiklerini anlamak, hangi zaman diliminde, hangi ortamlarda, hangi neden ve koşullarda ortaya çıktığını tespit etmektir. Batman kent merkezinde görev yapmakta olan 210’u ortaokul, 220’si lise öğretmeni olmak üzere toplam 430 öğretmen ile görüşülmüştür. Bu araştırma nicel araştırma metodu ile yapılmıştır. Araştırma tekniği olarak anket kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler arasında sözel, fiziksel, duygusal şiddet türlerinde artış görülmektedir. Ayrıca hırsızlık, okul eşyasına zarar verme, sigara içme, uyuşturucu kullanma, kesici aletlerle kavga etme şeklindeki davranışların da giderek yaygınlaştığı ortaya çıkmıştır.