6 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Öğe Çatlak bulunan izotropik dökme demir levhada gerilme analizinin incelenmesi(Karabük Üniversitesi, 2009-05) Adin, Hamit; İşcan, Bahattin; Turgut, AydınBu çalışmada, eksenel yüke maruz ve içinde yüke dik çatlak bulunan izotropik bir levhada gerilme analizi yapılmıştır. Çalışmada sonlu elemanlar metodu kullanılarak sayısal çözüm yapılmıştır. Çözümde SAP2000 programı kullanılmıştır. Çalışmada gerilme dağılımlarının hassasiyeti açısından levhanın boyutları küçük alınmıştır. Bu küçük levha sonlu küçük parçalara bölünüp uygulanan yük iki ayrı şiddette, tekil ve düzgün yayılı olarak uygulanmıştır. Uygulanan yükün dışında çatlak genişliği de değişken olarak alınmıştır. Levhanın malzemesi dökme demir olarak ele alınırken diğer parametreler değiştirilerek program çalıştırılmaktadır. Bu analizler sonucunda program, levhadaki gerilme dağılımlarını diyagram halinde vermektedir. Diyagramlardan çatlağın uç kısımlarında büyük gerilme yığılmaları olduğu görülmüştür.Öğe The influence of adherend width on tensile strength and failure load of Z joints bonded with adhesive(International Journal of Physical Sciences, 2012-07-19) Adin, Hamit; işcan, BahattinIn this study, the influence of the adherend width on the tensile strength and failure loads of Z joints were analyzed both experimentally and numerically. The Z joints were subjected to tensile load in the experiments. The stress analyses were executed using the finite element method (FEM). The FEM analyses were performed with Ansys (v.14.0.1). The FEM analyses were carried out to investigate the stress and strain distributions in the adhesive layer of the Z joints. Experimental results were also compared with numerical results, thus they were found quite reasonable. The results showed that the joint strength and failure loads increased when specimen width (b) was increased. Lowest failure load was also determined at the 10 mm width for each specimen. In order to increase the performance of the joint, 30 mm was found to be the most suitable value of widthÖğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(e-Journal of New World Sciences Academy, 2011-01) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çalışmanın amacı, enerji ve malzeme tasarrufu sağlamak amacıyla güç ve hareket iletiminde sıklıkla kullanılan helis dişli çarkların ağırlıklarını azaltmaktır. Bu amaçla dişli çarkların normal çalışma şartları içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farklı geometride delinerek boşaltılmıştır. Modeller SolidWorks 2010 programı kullanılarak modellenmiş ve daha sonra oluşturulan katı modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programına aktarılarak gerilme analizleri gerçekleştirilmiştir. Tüm analizlerde dişli çark malzemesi olarak AISI 1045 çeliği seçilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle karşılaştırmalı olarak verilmiş ve en uygun tasarımın malzemeden %27 kazanım sağlayan 7 mm çapında 6 adet dairesel delik açılan model olduğu tespit edilmiştir.Öğe The effect of angle adhesive with bonded in Z type materials(e-Journal of New World Sciences Academy, 2010-03) Adin, Hamit; Turgut, Aydın; İşcan, BahattinThe usage of adhesives as connecting on method is increasing rapidly in today world. Many of research, development and engineering have been made to find the most important parameters for a success adhesion. In this study, stress analysis of Z type bonded sheet that connected with various adhesives has been investigated. The adhesive thickness was constant (0.20 mm) b lap joint length and lap joint angles (θ=15º, 30º, 45º) were varied for analysis. This study has deal with the effect of overlap angle on predicting of the damage load of adhesively bonded joints via a linear FEM(Finite Element Method). All of the analysis were carried out with Ansys (10.0) computer software with a generally purposed finite element application. Experimental results were compared with numerical results and were found quite reasonableÖğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 2010-10) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çal mann amac, enerji ve malzeme tasarrufu sa lamak amacyla güç ve hareket iletiminde sklkla kullanlan helis di li çarklarn a rlklarn azaltmaktr. Bu amaçla di li çarklarn normal çal ma artlar içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farkl geometride delinerek bo altlm tr. Modeller SolidWorks 2010 program kullanlarak modellenmi ve daha sonra olu turulan kat modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programna aktarlarak gerilme analizleri gerçekle tirilmi tir. Tüm analizlerde di li çark malzemesi olarak AISI 1045 çeli i seçilmi tir. Gerçekle tirilen çal ma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle kar la trmal olarak verilmi ve en uygun tasarmn malzemeden % 27 kazanm sa layan 7 mm çapnda 6 adet dairesel delik açlan model oldu u tespit edilmi tir.Öğe Çatlak bulunan alaşımlı çelik levhanın gerilme analizi(Fırat Üniversitesi, 2011) Adin, Hamit; İşcan, Bahattin; Turgut, AydınBu çalışmada, eksenel yüke maruz kalan ortasında çatlak bulunan alaşımlı çelikten bir levha üzerinde gerilme analizi yapılmıştır. Sonlu Elemanlar Yöntemi (FEM) kullanılarak sayısal çözümler yapılmıştır. Çözümde ANSYS(10.0) programı kullanılmıştır. Gerilme dağılımlarının hassasiyeti için levha için küçük boyutlar alınmıştır. Bu küçük levha sonlu küçük parçalara bölündü. Plakaya uygulanan çekme yükü, nokta yük ve farklı büyüklüklerde örselenmiş yük olarak alınmıştır. Gözlenen diyagramlarda yük, çatlak ekseni boyunca dikey ve paralel olarak uygulandığında gerilme dağılımının azaldığı gözlemlenmiştir.