11 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 10 / 11
Öğe Güneydoğu Anadolu Bölgesi gençlik ve spor il müdürlüklerinde çalışan personellerin rekreasyona bakış açısı ile rekreasyonel spora katılım ilişkisi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Yalman, Yunus; Kılınç, ZühalBu çalışmanın amacı; Güneydoğu Anadolu Bölgesinde Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde Çalışan Personellerin Rekreasyona Bakış Açısı ile Rekreasyonel Spora Katılım İlişkisi incelenmiştir. Çalışmaya yaşları 18 ve 60 arasında değişen, Güneydoğu Anadolu Bölgesi illerinde ikamet edip, Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan personelden toplamda 200 erkek ve bayan katılmıştır. Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri personelinden katılan bireyler tesadüfi yöntem ile seçilmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 25 IBM istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler ortalama ve standart sapma olarak özetlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda personelin rekreasyona bakış açısı spora katılım ilişkisi, spora katılım düzeyinin anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıştır (p<0.05). Sonuç olarak Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde çalışan personelin rekreasyona bakış açısı ile rekreasyonel spora katılım ilişkisi kişilerin cinsiyet, medeni durumu, yaş, eğitim durumu ve gelir durumuna göre rekreasyona bakış açısı değişmektedirÖğe Öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılım sıklıklarının, mutluluk ve yaşam kalitesine olan etkisi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-30) Demirbaş, Levent; Dinçer, NevzatBu çalışmanın amacı, Şırnak İdil İlçesinde Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı çalışan öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılım sıklıklarının mutluluğa ve yaşam kalitesine etkisini araştırmak ve bununla beraber etkinliklere katılım sıklığı ile demografik değişkenlere göre farklılığının incelenmesidir. Bu çalışmada 567 öğretmene çalışmada kullanılan anket uygulanmış ve bulgular SPSS 22 IBM istatistik paket programında analiz edilmiştir. En yüksek katılımın sağlandığı aktivite entelektüel aktiveler olarak görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılım ilişkisi; cinsiyet, medeni durumları, yaş, gelir durumları düzeylerinde anlamlı bir farklılık görülmektedir (p<0,05). Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin rekreasyon etkinliklerine katılımları ile mutluluk ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir.Öğe Gençlik kamplarının program sorumluları tarafından rekreasyonel açıdan değerlendirilmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Polat, Ömer; Kılınç, ZühalBu çalışmada gençlik kamplarının program sorumluları tarafından rekreasyonel açıdan değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gençlik kamplarının, gençler için farklı kültürleri bir arada yaşayarak öğrendikleri ve paylaştıkları alanlar olarak hayatlarında önemli bir doruk noktası olacağı düşünülmektedir. Bu nedenle, gençlik kamplarının uygulayıcısı olan program sorumluları tarafından rekreasyonel açıdan değerlendirilmesi, gençlik kamplarının rekreasyona olan katkılarının tespiti hususunda önemli görülmektedir. GSB’ye bağlı gençlik kamplarında görev yapan BESYO’dan mezun program sorumlularının içinde araştırmaya gönüllü olarak katılan 10 program sorumlusu araştırmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Araştırmacı nitel veri toplama tekniklerinden görüşme yöntemini kullanmıştır. Araştırmaya veri toplamak için 5 sorudan oluşan bir görüşme formu kullanılmıştır. Ayrıca program sorumluları hakkında bilgi toplamak için araştırmacı tarafından hazırlanan ‘bilgi formu’ kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesi için ‘betimsel analiz’ yöntemine başvurulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre gençlik kamplarının rekreasyonel açıdan bireysel ve toplumsal faydalarının olduğu, katılımcılar üzerinde kişisel ve kültürel gelişimlerini olumlu etkilediği, sanatsal becerilerin edinilmesinde, liderlik becerilerinin ortaya çıkmasında katkılarının olduğu ve katılımcılarda serbest zaman değerlendirme alışkanlıklarının kazanılmasında etkili olduğu görülmüştür.Öğe Lise öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkan ve eksikliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Batman ili örneği)(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-23) Sincar, Özgür Levent; Şahbudak, MuratBu araştırmanın amacı Batman ilinde lise öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkân ve eksikliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeline göre desenlenmiştir. Araştırmada alan yazın taranmış ve konu ile ilgili bilgiler verilmiştir. Araştırmada Batman ili 2019-2020 öğretim yılı bahar döneminde Batman il merkezinde MEB’e bağlı resmi ortaöğretim okullarında öğrenim gören 461 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Katılımcılardan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 22 IBM istatistik paket program kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Bozdağ ve Yoncalık (2017) tarafından geliştirilen "Beden Eğitimi ve Spor İmkân ve Eksiklikler (BESİVE) Ölçeği" (Ek-2) ve araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Araştırmada lise kademesindeki öğrencilerin boş zamanlarını değerlendirmelerinde okullarındaki beden eğitimi ve spor imkân ve eksikliklerine ilişkin yaş, cinsiyet, sınıf düzeyleri, lisanlı sporcu olup olmadıklarına, okullardan kaynaklı yetersizlik, sınav kaygısı ve ilgisizlik, öğrenci deneyimleri ve kurumsal yetersizlik (altyapı, tesis vb.) gibi değişkenlere göre anlamlı farklılıklar olup olmadığı incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda yaş, cinsiyet, sınıf düzeyleri, lisanslı sporcu olup olmadıklarına, kurumsal yetersizlik, sınav kaygısı ve ilgisizlik, öğrenci deneyimleri ve kurumsal yetersizlik (altyapı, tesis vb.) gibi değişkenleri ile ölçek alt boyutları arasında farklılaşma olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak lise öğrencilerinin boş zamanlarını değerlendirmeleri açısından okullardaki beden eğitimi ve spor imkân, eksikliklerine ilişkin görüşleri belirlenirken yerel ve ulusal politikalar doğrultusunda okulların fiziksel (altyapı) ve kurumsal olarak beden eğitimi ve spor açısından yeterli hale getirilmesi görüşünün göz önüne alınması gerektiği düşünülmektedir.Öğe Batman ilinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerin boş zaman alışkanlıklarının araştırılması(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-28) Biçimli, Ahmet Cemil; Gülnar, UbeydeBu çalışma Batman ilinde görev yapan öğretmenlerin boş zaman değerlendirme alışkanlıklarının belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma evrenini 2018--2019 yılları arasında Batman ilinde görev yapan 211 Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada tüm evrene ulaşılmaya çalışılmış ancak 200 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; katılımcıların demografik bilgilerini belirlemeye yönelik sorular, rekreatif aktivite katılım ölçeği kullanılmıştır. Araştırmamızda istatiksel analizler SPSS 22.0 paket programında yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde frekans, yüzde, bağımsız gruplar t-testi ANOVA ve Tukey çoklu karşılaştırma testleri kullanılmıştır. Yapılan anket araştırması sonucunda boş zaman aktivitelerinin yaptığı etkilere yönelik verdikleri cevaplara bakıldığında kişilerde mutlu edici, dinlendirici ve eğitici gibi olumlu yönlerde etkiler yaptığıdır; kişileri iş doyumu ve heyecan verme yönünden ise etkilemediği ortaya çıkmıştır. Boş zaman aktivitelerinin katılımcıların yaş ve medeni durumuna göre değişmediği ancak yaş arttıkça aktiviteye katılım sayısında azalma olduğu, erkeklerin aktiviteyi daha çok tercih ettikleri görülmektedir. Ayrıca boş zamanlarda yapılan etkinlikler alt boyutu ile boş zaman etkinliklerine katılım şekilleri alt boyutları arasında erkeklerin kadınlara göre daha yüksek puan aldıkları, yani daha olumlu etkiler bıraktığı anlaşılmıştır. Öğretmenlerin medeni durum, yaş ve çocuk sayısına göre boş zaman değerlendirme ölçeği toplam puanları ile alt boyutları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmektedir.Öğe Ortaokul yöneticilerinin rekreasyon farkındalık algı düzeylerinin incelenmesi (Batman il örneği)(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-08) Yılmaz, Umut Cem; Çelik, Nuri MuhammetBu çalışmanın amacı, ortaokullarda kurum yöneticilerinin kurum çalışanlarına ilişkin rekreatif farkındalık algı düzeylerini belirlemektir. Araştırmada İşyeri Rekreasyonu Farkındalık Algı Ölçeği (İREFA) Anketi (15 madde) kullanılmıştır. Anket Batman ilindeki ortaokullarda yöneticilik yapan 197 Müdür ve Müdür yardımcılarına uygulandıktan sonra, örneklemden elde edilen verilerin yeterliliğinin belirlemek için KMO. (0,919) testi yapılmıştır. Güvenirlik için Cronbach Alfa değerleri sırasıyla iki alt boyut için Kişisel Esneklik ve Sosyal Uyum 0,941, Kurumsal Bilinç ve Gelişim 0,862 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için non parametrik testlerden Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri kullanılmıştır. Batman ilinde görev yapan ortaokul yöneticilerinin farkındalık algıları incelendiğinde rekreasyon faaliyetlerine katılan öğretmenlerin okul yöneticilerince farkındalık düzeyleri iki boyutta da yüksek olduğu (p> 0.05) tespit edilmiştir.Öğe Ortaöğretim öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarına göre rekreasyon tercihlerinin belirlenmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Günç, Bedirhan; Kılınç, ZühalBu çalışmanın amacı; çoklu zekâ kuramına göre ortaöğretim öğrencilerinin sahip oldukları zekâ alanlarını belirleyerek bu zekâ alanlarının rekreasyon tercihlerine etkisini tespit etmektir. Çalışmaya yaşları 18’den küçük 14-17 yaş arasında değişen, Siirt ilinde ortaöğretim okuyan 184’ü erkek ve 296’sı kız olmak üzere toplamda 480 birey katılım sağlanmıştır. Araştırmaya katılan fertler tesadüfi yöntem ile seçilmiştir. Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 22.0 For Windows Paket program kullanılmıştır. Bu anket formu, Özden (2003) tarafından geliştirilen 5’li likert tipi “Çoklu Zekâ Envanterinden ve demografik özellikler ile rekreasyon tercihlerine yönelik seçeneklerden oluşan bir anket formudur. Toplanan verilerin analizi için frekans, t-testi ve korelasyon analizleri uygulanmıştır. Analizler sonucunda, katılımcıların rekreasyon tercihlerine ilişkin frekans analizinde Doğa Zekasını tercih ettikleri görülürken, cinsiyet değişkeni ile zeka karşılaştırmasında kızların sayısal ve bedensel zeka türlerine, erkeklerin ise sosyal ve doğa zekasına kız katılımcılara göre daha yüksek ortalamaya sahip oldukları görülmektedir. Elde edilen sonuçların ilgili literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Batman ilinde görev yapan kadın öğretmenlerin fiziksel aktivite mekân seçimi ve fiziksel aktiviteye katılım sıklığını engelleyen unsurların incelenmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-20) Yılmaz, Erhan; Kılınç, ZühalBu çalıĢmanın amacı; Batman Ġlinde Görev Yapan Kadın Öğretmenlerin Fiziksel Aktivite Mekân Seçimi ve Fiziksel Aktiviteye Katılım Sıklığını Engelleyen Unsurları incelenmiĢtir. ÇalıĢmaya yaĢları 20 ve 60 arasında değiĢen, Batman ilinde görev yapan kadın öğretmenlerden oluĢan toplamda 423 kiĢi katılmıĢtır. Kadın öğretmenler, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiĢtir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 17 IBM istatistik paket programı kullanılmıĢtır. Veriler analizinde betimsel istatiksel yöntemleri yanı sıra korelasyon analizi ve ANOVA tekniği uygulanmıĢtır. Yapılan analizler sonucunda kadın öğretmenlerin rekreasyon faaliyetlerinde mekân seçimi ile fiziksel aktiviteye katılımı engelleyen unsurların, rekreasyon faaliyetleri seçimi arasındaki korelasyonun anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıĢtır. Batman Ġlinde Görev Yapan Kadın Öğretmenlerin Fiziksel Aktivite Mekân Seçimi ve Fiziksel Aktiviteye Katılım Sıklığını Engelleyen unsurların kiĢilerin, yaĢ, branĢ, okul türü ve kıdem yılına göre rekreasyon faaliyetlerine katılımı farklılık göstermektedir.Öğe Ekoturizm ve rekreasyona yönelik yerel halk talepleri; “Bingöl Ilıcalar örneği”(Batman Üniversitesi, 2019-06-30) Vural, HüccetEkoturizm, doğal ve kültürel ortamları içeren bir turizm türü olması bakımından kaynakların korunması ve sürdürülebilir kullanımını zorunlu kılmaktadır. Sürdürülebilir ekoturizmde, günlük yaşamlarını etkileyen yerel halkın turizm planlama faaliyetlerine katılımının sağlanması ana unsur olarak kabul edilmektedir. Araştırmada Bingöl İli Ilıcalar Beldesi’nin ekoturizm ve rekreasyon amaçlı sürdürülebilir kullanımı için yerel halkın turizme yönelik taleplerinin, katılım düzeylerinin, peyzaj altyapı ihtiyaçlarının ve uygun turizm alternatiflerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılan çalışmada; nitel veriler arazide yapılan inceleme ve gözlemlere, nicel veriler ise yöre halkı ile yüz yüze yapılan anket sonuçlarına dayanmaktadır. Araştırma alanında yapılan incelemelerde Belde’nin ekoturizm ve rekreasyon amaçlı altı potansiyel kaynağı belirlenmiştir. Yöre halkı ile yapılan anket sonucuna göre ise; Ilıcalar Beldesi halkının turizme olumlu yaklaştığı ve büyük oranda (%84,7) turizmin geliştirilmesine destek verdiği görülmüştür. Ayrıca katılımcıların büyük çoğunluğu (%82,8) yöre için en uygun turizm türü olarak termal-kaplıca turizmini görmekte olup termal turizmden sonra ise ekoturizm türleri olarak değerlendirilebilen doğa gözlemciliği (%56,7), bisiklet turizmi (%55,8), tarımsal turizm (%54,9) ve dağcılığı (%54,4) yüksek oranlarda talep etmektedir. Sonuç olarak araştırma alanında turizmden daha fazla yarar sağlayabilmek için turizm planının bütüncül olarak ele alınması, alanda bir taraftan termal turizm olanakları iyileştirilirken diğer taraftan da doğal peyzajının da planlamaya dâhil edilmesi önerilmektedir. Yörenin ekoturizm ve rekreasyon amaçlı kullanımı için altyapı ihtiyaçlarının giderilmesi gerekliliği vurgulanmıştır.Öğe Batman ilinin açık alan kültürel rekreasyon turizm potansiyeli açısından değerlendirilmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-27) Kaya, Mesut; Dursun, MeralBu Yüksek Lisans çalışmasının amacı, Türkiye Cumhuriyeti' nin Güney Doğu Anadolu bölgesinde yer alan tarih boyunca bir çok farklı medeniyete ev sahipliği yapmış ve bünyesinde barındırdığı doğal güzellikleri ile önemli bir turistik destinasyon merkezi olan Batman ilini Açık Alan Kültürel Rekreasyon Potansiyeli açısından değerlendirebilmektir. Rekreasyon aktiviteleri, zamana, mekana ve de birçok farklı özelliklere bağlı olarak çeşitli şekillerde sınıflandırılmaktadır. Turizm ve açık hava rekreasyon faaliyetlerine olan ilginin artmasıyla rekreasyon turizmi kapsamındaki yerel etkinliklerin bölgenin tanıtımına, ekonomisine ve kalkınmasına da sağladığı katkı artmaktadır. Doğal ve tarihi çevre değerleri ile sosyo-kültürel özelliklere sahip alanlar, turizm ve rekreasyon hareketlerine olanak sağlayan ortamlar oluşturmaktadır. Turizm ve rekreasyon etkinlikleri, bu tür ortamların çekiciliklerine bağlı olarak gelişerek doğal ve kültürel çevreyi kullanmaktadır. Dolayısıyla Batman ilinin açık alan kültürel turizm potansiyelinin gelişimini değerlendirmek açısından, çalışmada bölgedeki potansiyel rekreatif faaliyetler, yerel etkinlikler, doğal ve yapay kültürel arz kaynakları ve çekicilikleri yönünden araştırmalara yer verilmiştir. Çalışmada Batman ilinin açık alan kültürel rekreasyon faaliyet ve alanlarının turizm potansiyelini belirlemeye ilişkin yapılan SWOT analizi incelenmiştir. Batman ilinin açık alan kültürel rekreasyon faaliyet ve alanlarının, turistik ürün özellikleri çerçevesinde dolayısıyla turizm potansiyeli dikkate alınıp, güçlü ve zayıf yönleri, fırsatlar ve tehditler gibi unsurlar incelenerek mevcut durumu ortaya konulmuştur.