Yazar "Topkaya, Tolga" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 20 / 28
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bal peteği sandviç kompozitlerin burkulma davranışlarının deneysel olarak araştırılması(Dicle Üniversitesi, 2018) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzSandwich composites are often used in areas like transportation where high mechanical and highenergy damping properties are desired in combination with low weight. Honeycomb composites are made by placing a light core material between two plates, and they are especially preferred in aerospace applications. In the study, honeycomb sandwich composites were produced by varying thickness of the face-sheet material, and the honeycomb cell size and thickness. Their mechanical properties were investigated using compression tests. Results showed that strength decreased with increasing of core thickness and core cell size. Considering the specific strength value of honeycomb sandwich composites as the main criterion in their usage areas, increase in cell size has led to higher specific strength reduction than core thickness causesÖğe Bal peteği sandviç kompozitlerin düşük hızlı darbe davranışlarının araştırılması(Yunus Emre Enstitüsü, 2017) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBal peteği sandviç komozitler ileri mühendislik uygulamalarında önemli bir yapı elemanı olarak kullanılırlar. Bu nedenle darbe etkisi atında nasıl bir davranış sergileyeceklerinin bilinmesi diğer yükler kadar kritiktir. Gerçekleştirilen çalışmada bal peteği sandviç kompozitlerin düşük hızlı darbe yüklemesine karşı davranışları deneysel olarak araştırılmıştır. Bal peteği sandviç kompozitlerin tasarım parametrelerinin tamamına yakınının etkisi incelenmiştir. Sonuçlar bal peteği hücre yüksekliğinin mukavemet üzerinde bir etkisi olmadığının gösterirken numunenin darbe davranışını en çok etkileyen parametrenin yüzey malzemesi kalınlığı olduğunu göstermiştir. Numune yüzey malzemesi kalınlığı arttıkça en belirgin mukavemet artışı karbon fiber takviyeli kompozit yüzey malzemesi kullanılan modellerde görülmüştür. 10 J darbe enerjisinde bütün yüzey malzemesi tipleri için 0.5 mm yüzey malzemesi kalınlığın sahip numunelerin üst yüzey malzemeleri delinmiştir.Öğe Bal peteği sandviç kompozitlerin düşük hızlı darbe davranışı sonrası burkulma ve yorulma davranışlarının incelenmesi(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2019) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBal peteği sandviç kompozitler hafif çekirdek malzemesinin yüzey malzemesi arasına yerleştirilmesi ile oluşturulurlar ve özellikle havacılık uygulamalarında tercih edilirler. Gerçekleştirilen çalışmada bal peteği sandviç kompozitler değişen yüzey malzemesi türü, yüzey malzemesi kalınlığı, bal peteği hücre boyutu ve yüksekliği parametreleri için üretilmiştir. Numunelerin mekanik özellikleri basma (burkulma), düşük hızlı darbe ve yorulma testleri ile araştırılmıştır. Numunelerin mukavemet ve yorulma ömürlerine düşük hızlı darbe davranışının etkisi araştırılmıştır. Düşük hızlı darbe testleri 5 J ve 10 J darbe enerjilerinde, yorulma testleri basma (burkulma) yüklemesi ile yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları bal peteği hücre yüksekliğinin aratmasının basma mukavemetini düşürdüğünü, artan darbe enerjisinin temas enerji miktarını ve absorbe edilen enerji miktarını arttığını göstermiştir. Ancak, bal peteği hücre yüksekliğinin artması absorbe edilen enerji miktarı ve temas enerji miktarı üzerinde etkisi olmadığı görülmüştür. Numunelere uygulanan darbe testleri numunelerin basma mukavemeti üzerinde yüksek bir etkiye sahiptirÖğe Bal peteği sandviç kompozitlerin düşük hızlı darbe testi sonrası eğilme mukavemetindeki değişimin araştırılması(Yunus Emre Enstitüsü, 2017) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzTeknolojinin farklı endüstri alanlarında gelişmesi ile birlikte enerji sönümleme ve hafif şok emicilerine olan ihtiyacın artması bal peteği sandviç kompozitler gibi yapılara olan ilgiyi arttırmıştır. Gerçekleştirilen çalışmada bal peteği sandviç kompozitlerin darbe ön hasarı sonrası üç nokta eğilme mukavemetlerindeki değişim araştırılmıştır. Darbe enerjisi olarak 5 ve 10 J kullanılmıştır. Bütün numunelerde artan darbe enerjisinin numune mukavemetini düşürdüğü görülmüştür. Darbeden en çok etkilenen modelin cam fiber yüzey malzemesine sahip numuneler olduğu tespit edilmiştir.Öğe Characterization of hazelnut, pistachio, and apricot Kernel Shell particles and analysis of their composite properties(Taylor & Francis, 2021-05) Çelik, Yahya Hışman; Topkaya, Tolga; Kılıçkap, Erol; Başaran, Eyüp; Yalçın, RojinIn this study, hazelnut, pistachio, and apricot kernel shells were ground size of 0–300 µm, 300–600 µm, and 600–850 µm. The cellulose, ash, humidity, and metal contents of these powder particles were chemically analyzed and structural properties were characterized using X-Ray Diffraction (XRD) and Fourier Transform Infrared Spectrometer (FT-IR) analysis. Their composites were fabricated by adding 0%, 10%, 20%, and 30% by weight of these powder particles to the polyester matrix material. The effect of chemical and structural properties of the powder particles on the physical, thermal, and mechanical properties of the composites was analyzed. The XRD analysis revealed that cellulose structure observed in powder particles. The peaks observed in their surface functional structures with FT-IR were mainly caused by cellulose and hemicellulose structures. These structures effected humidity and ash ratios. Nitrogen, carbon, hydrogen, and oxygen elements were seen in the structure. In addition, heavy metals such as Sn, Ca, K, Na, Mg, Fe, Ni, Mn, Cu, Zn, and Si were found. Powder particles added to the polyester material adversely affected the tensile strength of the matrix material. However, powder particles added to the matrix material at low rates had a positive effect on bending and compressive strength.Öğe Cıvata ile birleştirilmiş sandviç kompozitlerin bağlantı mukavemetinin karbon fiber takviye kullanlarak arttırılması(Gazi Üniversitesi, 2020-12-29) Topkaya, TolgaSandviç kompozit malzemeler düşük ağırlıkla birlikte sundukları yüksek mukavemet sayesinde birçok mühendislik uygulmasında tercih edilir. Gerçekleştirilen çalışmada cıvata ile birleştirilen karbon fiber yüzey malzemesi ve alüminyum bal peteği çekirdeğe sahip sandviç kompozitlerin çekme yüklemesi durumunda davranışları incelenmiştir. Farklı yüzey malzemesi kalınlığı, hücre yüksekliği, cıvata sayısı ve cıvata çaplarında numuneler üretilmiştir. Belirtilen parametrelere ek olarak cıvata bağlantısı için sandviç kompozit numunelere açılan delikler karbon fiber takviyeli kompozit malzeme ile takviye edilmiş ve bağlantıların çekme davranışı takviyesiz malzeme ile karşılaştırılmıştır. Sonuçlar yüzey malzemesi kalınlığını artmasının bağlantı mukavemetini %91 oranında arttırdığını ancak buna karşın çekirdek malzemesi kalınlığının artmasının bağlantı mukavemetini düşürdüğünü göstermiştir. Sandviç numunelerde açılan delikleri takviye etmek için karbon fiber takviyeli kompozit kullanılması 0.5 mm yüzey malzemesi kalınlığına sahip numunelerde bağlantı mukavemetini %48 arttırmıştır. Özellikle en ince yüzey malzemesi kalınlığı değeri olan 0.5 mm için bağlantı mukavemetindeki artış daha belirgin olmuşturÖğe The effect of crack orientation on the propagation of cracks in graphene nanoplatelet carbon fiber-reinforced epoxy composites using digital ımage correlation(SpringerLink, 2021-03-27) Topkaya, TolgaThis study experimentally investigated the fracture behaviors of graphene nanoplatelet (GNP) carbon fiberreinforced polymer (CFRP) composites for varying amounts of GNP reinforcement, crack lengths and crack orientation angles. The specimens were subjected to tensile loading, and their fracture toughness values were determined with respect to maximum damage load and crack length. To compare the results obtained from experimental data, the fracture toughness values, strain distributions and crack tip opening displacements were determined by using a Digital Image Correlation (DIC) technique from images recorded during the tests. The results showed that increasing the amount of GNP increased the fracture toughness of specimens. On the other hand, increasing the crack orientation angle decreased the fracture toughness. Increasing the crack length increased the fracture toughness values for a crack orientation angle of 30 ° but decreased for a crack orientation angle of 90 °. DIC results were found to be compatible with the calculated results using crack length and damage stress valueÖğe The effect of implant number and position on the stress behavior of mandibular implant retained overdentures: A three-dimensional finite element analysis(Elsevier, 2015-07-16) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzThe present study evaluated the effects of ball anchor abutment attached to implants with a 4.30 mm diameter and 11 mm insert length on stress distribution in a patient without any remaining teeth in the lower jaw. In the study, the stress analysis was performed for five different configurations (2 with 4 implant-supported and 3 with 2 implant-supported) and three different loading types using ANSYS Workbench software. The stresses measured in the 4 implant-supported models were lower compared to the stresses measured in the 2 implant-supported models. The stresses on the implants intensified on the cervical region of the implants. When the effects of the loading sites on the stress were examined, the loading on the first molar tooth produced the highest stresses on the implants.Öğe Effect of tightening torque on the fatigue strength of bolted composite lap joints(Kilis 7 Aralık Üniversitesi, 2016) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzÖğe Elipsoit petek yapılı sandviç yapıların burkulma dirençlerinin sayısal ve deneysel olarak araştırılması(Balıkesir Üniversitesi, 2012) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzÖğe Fatigue behavior of honeycomb sandwich composites under flexural and buckling loading(INCDTP - Leather and Footwear Research Institute (ICPI), 2016) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzThis study experimentally investigated the fatigue behaviors of honeycomb-sandwich composites under buckling and three-point bending loads. The ASTM C 365 and ASTM C 393 standards were used as references to prepare test specimens and conduct experiments. The investigation looked at how the cell diameter, core thickness and thickness of the skin material affected the fatigue behavior. It was observed that the most significant parameter affecting fatigue under buckling loads was the cell diameter, and the least significant parameter affecting fatigue under three-point loads was the thickness of the skin material.Öğe Finite element analysis of the stress distributions in peri-implant bone in modified and standard-threaded dental implants(Taylor & Francis, 2016-01) Topkaya, Tolga; Dündar, Serkan; Solmaz, Murat Yavuz; Yaman, Ferhan; Atalay, Yusuf; Saybak, Arif; Asutay, Fatih; Çakmak, ÖmerThe aim of this study was to examine the stress distributions with three different loads in two different geometric and threaded types of dental implants by finite element analysis. For this purpose, two different implant models, Nobel Replace and Nobel Active (Nobel Biocare, Zurich, Switzerland), which are currently used in clinical cases, were constructed by using ANSYS Workbench 12.1. The stress distributions on components of the implant system under three different static loadings were analysed for the two models. The maximum stress values that occurred in all components were observed in FIII (300 N). The maximum stress values occurred in FIII (300 N) when the Nobel Replace implant is used, whereas the lowest ones, in the case of FI (150 N) loading in the Nobel Active implant. In all models, the maximum tensions were observed to be in the neck region of the implants. Increasing the connection between the implant and the bone surface may allow more uniform distribution of the forces of the dental implant and may protect the bone around the implant. Thus, the implant could remain in the mouth for longer periods. Variable-thread tapered implants can increase the implant and bone contact.Öğe The flexural fatigue behavior of honeycomb sandwich composites following low velocity impacts(MDPI, 2020-01-13) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzThis study experimentally investigated the flexural fatigue behaviors of honeycomb sandwich composites subjected to low velocity impact damage by considering the type and thickness of the face sheet material, the cell size and the core height parameters. Carbon-fiber reinforced composite and the aluminum alloy was used as the face sheet material. First, the static strength of undamaged and damaged specimens was determined by three-point bending loads. Secondly, the fatigue behaviors of the damaged and undamaged specimens were determined. Low velocity impact damage decreased the flexural strength and fatigue lives but increased the damping ratio for all specimens. Maximum damping ratio values were observed on specimens with a aluminum face sheet.Öğe Grafen nano partikül katkılı karbon fiber takviyeli epoksi kompozitlerin kırılma tokluğunun araştırılması(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2019) Topkaya, TolgaGerçekleştirilen çalışmada karbon fiber takviyeli epoksi kompozit malzemelere değişen oranlarda Grafen Nano Partikül (GNP) ilavesinin kırılma tokluğuna etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. Fiber takviyeli epoksi kompozitler katkısız ve ağırlıkça %0.1, %0.2 ve %0.3 oranlarında GNP ilave edilerek üretilmiştir. Üretim sırasında 200 gr/m2 yoğunluğa sahip örgü karbon fiber kullanılmıştır. GNP’nin epoksi matris malzemesine homojen karışması için ultrasonik karıştırıcı kullanılmıştır. Deney numunelerine 0.2 mm kalınlığa sahip elmas kıl testere kullanılarak kenar çatlak açılmıştır. Açılan kenar çatlakların boyları 2.5, 5 ve 7.5 mm olmak üzere üç farkı değere sahiptir. Hazırlanan numuneler 250 kN yük hücresine sahip Shimadzu universal test cihazı ile 1 mm/dk ilerleme hızında çekme testine tabi tutulmuştur. Sonuçlar artan GNP miktarının numune mukavemeti ile birlikte kırılma tokluğunu da arttırdığını göstermiştir. Açılan çatlak boyunun artması kırılma tokluğunu oransal olarak arttırmıştırÖğe Grafen nanopartikül takviyeli epoksi kompozitlerin aşınma davranışı(Dicle Üniversitesi, 2018-11) Çelik, Yahya Hışman; Topkaya, TolgaNanoboyutlu dolgu maddeleri, nanotakviyeli kompozitlerin mekanik, termal ve elektriksel özelliklerini iyileştirir. Mevcut çalışmada grafen (G) nanopartikül takviyeli epoksi kompozitlerin aşınma davranışı pin on disk cihazı kullanılarak araştırılmıştır. Bu doğrultuda, takviyesiz epoksi ile %0.1, %0.2, %0.3, %0.4 ve %0.5 oranında G nanopartikül içeren epoksi kompozitler üretilmiştir. Üretilen kompozitlerin adhesiv aşınma deneyleri gerçekleştirilmiştir. Adhesiv aşınma deneylerinde, yük, kayma hızı ve kayma mesafesi sırasıyla 10 N, 0.35 m/s ve 250 m seçilmiştir. Ayrıca aşındırıcı olarak 5 mm çapa sahip paslanmaz çelik bilye kullanılmıştır. Sonuçlar artan takviye oranının numunelerin aşınma mukavemetini arttırdığını göstermiştir. Nanoboyutlu dolgu maddeleri, nanotakviyeli kompozitlerin mekanik, termal ve elektriksel özelliklerini iyileştirir. Mevcut çalışmada grafen (G) nanopartikül takviyeli epoksi kompozitlerin aşınma davranışı pin on disk cihazı kullanılarak araştırılmıştır. Bu doğrultuda, takviyesiz epoksi ile %0.1, %0.2, %0.3, %0.4 ve %0.5 oranında G nanopartikül içeren epoksi kompozitler üretilmiştir. Üretilen kompozitlerin adhesiv aşınma deneyleri gerçekleştirilmiştir. Adhesiv aşınma deneylerinde, yük, kayma hızı ve kayma mesafesi sırasıyla 10 N, 0.35 m/s ve 250 m seçilmiştir. Ayrıca aşındırıcı olarak 5 mm çapa sahip paslanmaz çelik bilye kullanılmıştır. Sonuçlar artan takviye oranının numunelerin aşınma mukavemetini arttırdığını göstermiştir.Öğe Havacılık ve uzay yapılarında kullanılan bal peteği sandviç kompozitlerin darbe davranışlarının deneysel ve sayısal araştırılması(Batman Üniversitesi, 2018) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzÖğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(e-Journal of New World Sciences Academy, 2011-01) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çalışmanın amacı, enerji ve malzeme tasarrufu sağlamak amacıyla güç ve hareket iletiminde sıklıkla kullanılan helis dişli çarkların ağırlıklarını azaltmaktır. Bu amaçla dişli çarkların normal çalışma şartları içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farklı geometride delinerek boşaltılmıştır. Modeller SolidWorks 2010 programı kullanılarak modellenmiş ve daha sonra oluşturulan katı modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programına aktarılarak gerilme analizleri gerçekleştirilmiştir. Tüm analizlerde dişli çark malzemesi olarak AISI 1045 çeliği seçilmiştir. Gerçekleştirilen çalışma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle karşılaştırmalı olarak verilmiş ve en uygun tasarımın malzemeden %27 kazanım sağlayan 7 mm çapında 6 adet dairesel delik açılan model olduğu tespit edilmiştir.Öğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 2010-10) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çal mann amac, enerji ve malzeme tasarrufu sa lamak amacyla güç ve hareket iletiminde sklkla kullanlan helis di li çarklarn a rlklarn azaltmaktr. Bu amaçla di li çarklarn normal çal ma artlar içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farkl geometride delinerek bo altlm tr. Modeller SolidWorks 2010 program kullanlarak modellenmi ve daha sonra olu turulan kat modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programna aktarlarak gerilme analizleri gerçekle tirilmi tir. Tüm analizlerde di li çark malzemesi olarak AISI 1045 çeli i seçilmi tir. Gerçekle tirilen çal ma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle kar la trmal olarak verilmi ve en uygun tasarmn malzemeden % 27 kazanm sa layan 7 mm çapnda 6 adet dairesel delik açlan model oldu u tespit edilmi tir.Öğe Investigation of low velocity impact behaviors of honeycomb sandwich composites(SpringerLink, 2018-08-09) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzHoneycomb sandwich composites are used as significant structural members in advanced engineering applications. Thus, it is critical to determine how they behave under impact loading, in addition to other loads. In this study, low velocity impact loading behaviors of honeycomb sandwich composites were experimentally investigated. Almost all of the design parameters of honeycomb sandwich composites were investigated. The results indicated that the core thickness of honeycomb had no effect on the strength of the composite, and the parameter influencing the impact behavior of the specimen the most was the face sheet thickness. When the face sheet thickness of the specimen was increased, the most apparent strength increase was observed in the models using carbon fiber-reinforced composite face sheets. For all face sheet types subject to impact energy of 10 Joules, the upper face sheets of 0.5 mm-thick specimens were perforatedÖğe Kompozit matris malzemelerinin mekanik özelliklerinin grafen takviyesi ile iyileştirilmesi(Batman Üniversitesi, 2018) Çelik, Yahya Hışman; Topkaya, Tolga; Özek, Cebeli; Bağatır, Tuğba