Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 6 / 6
  • Öğe
    RCCI yanmalı motorda aspir biyodizeli karışımları ve benzin kullanımının orta yüklerde performans ve emisyon etkilerinin incelenmesi
    (Fırat Akademi A.Ş, 2017) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki; Oktay, Hasan
    Dizel bir jeneratörde RCCI uygulamasının performans ve emisyonlar üzerine etkileri, yüksek reaktviteli (birincil yakıt) yakıt olarak aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları, düşük reaktiviteli yakıt olarak benzin kullanımıyla incelenmiştir. RCCI uygulaması ikincil bir yakıt enjeksiyon sisteminin emme manifolduyla irtibatlandırılmasıyla sağlanmıştır. Benzin RCCI uygulama oranı motorun toplam kütlesel yakıt tüketiminin %40'u ve %60'si oranında olup, PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler dizel-jeneratör grubunun tam gücünün %50’ine karşılık gelen ve orta yükleme sayılacak sabit bir 7.2kW motor gücü ve 1500devir/dakikalık bir motor devri gerçekleştirildi. Dizel ile biyodizel karışımının amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştırmak için birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor alanındaki çalışmaların için en önemli performans ve emisyon parametreleri derinlemesine incelenmiş ve sonuçlar sunulmuştur. RCCI uygulamasında toplam yakıt tüketimi artmış, NOx emisyonları önemli ölçüde azalırken, CO ve HC emisyonları düşük oranda artmıştır.
  • Öğe
    Analysis of ethanol RCCI application with safflower biodiesel blends in a high load diesel power generator
    (Elsevier, 2016-11-15) Işık, Mehmet Zerrakki; Aydın, Hüseyin
    The effects of RCCI in a diesel power generator by using safflower oil biodiesel-diesel blends were experimentally investigated. Ethanol was premixed as PFI by rates of 30% and 50% of total mass fuel consumption of the engine. Tests were conducted at constant engine speed of 1500 rpm and fixed load 10.8 kW engine power. The purpose of blending biodiesel with diesel is to increase the fuel reactivity of primary fuel in order to easily initiate the combustion. Therefore, test fuels were prepared by blending 10% of the biodiesel with 90% of diesel, 20% of the biodiesel with 80% of diesel and 50% of the biodiesel with 50% of diesel. The most important combustion, performance and emission indicators of the engine under various conditions have been deeply investigated and results have been presented. The ethanol RCCI operation increased peak pressure values especially with using of B50 as high reactivity fuel while combustion was retarded for both RCCI modes. Overall, many indicators of the combustion was improved. Performance parameters were developed. Especially, bsfc was considerably increased. NOx, emissions were considerably decreased while CO and HC emissions were a bit increased.
  • Öğe
    Aspir biyodizeli karışımları ve benzin ile çalışan bir RCCI motorunun orta yüklerde yanma özelliklerinin araştırılması
    (Fırat Akademi A.Ş, 2017) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki
    Dizel bir jeneratörde RCCI uygulamasının performans ve emisyonlar üzerine etkileri, yüksek reaktviteli (birincil yakıt) yakıt olarak aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları, düşük reaktiviteli yakıt olarak benzin kullanımıyla incelenmiştir. RCCI uygulaması ikincil bir yakıt enjeksiyon sisteminin emme manifolduyla irtibatlandırılmasıyla sağlanmıştır. Benzin RCCI uygulama oranı motorun toplam kütlesel yakıt tüketiminin %40'u ve %60'si oranında olup, PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler dizel- jeneratör grubunun tam gücünün %50’ine karşılık gelen ve orta yükleme sayılacak sabit bir 7.2kW motor gücü ve 1500devir/dakikalık bir motor devri gerçekleştirildi. Dizel ile biyodizel karışımının amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştırmak için birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor alanındaki çalışmaların için en önemli yanma parametreleri derinlemesine incelenmiş ve sonuçlar sunulmuştur. Benzin RCCI uygulamasında maksimum basınç, ısı salınımı değerleri artmış, kütlesel yanma oranları benzer olmuştur. Tek yakıt ve RCCI uygulamasında vuruntu oluşmamıştır.
  • Öğe
    Dizel jeneratörde etanol RCCI uygulamasının etkileri
    (İstanbul Teknik Üniversitesi, 2016-10) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki
    Dizel jeneratörde aspir biyodizeli ve dizel (ultra low sulfur diesel-ULSD) yakıt karışımlarının kullanımında RCCI ( Reaktivite kontrollü sıkıştırmalı ateşleme) uygulamasının etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Ön karışımlı yakıt olarak toplam yakıt tüketiminin % 50’si oranında Etanol uygulaması yapılmıştır. Deneyler motorun 1500 d/d sabit devrinde ve 10.8 kW sabit yük uygulamasında yapılmıştır. Dizel ve biyodizelin harmanlamasındaki amaç yanmanın başlamasını kolaylaştırmak birincil yakıt reaktivitesini artırmaktır. Birincil yakıt karışımları, % 50 Biyodizel %50 Dizel karışımı B50 şeklinde hazırlanmıştır. Önemli emisyon, performans ve yanma parametreleri incelenerek, sonuçlar belirlenmiştir.
  • Öğe
    The effects of gasoline RCCI application on combustion of diesel generator at medium loads
    (Dicle University, 2019) Oktay, Hasan; Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki
    RCCI uygulamasının dizel jeneratörde aspir yağı biyodizel-dizel karışımları ile etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Yapılan deneylerde, aspir yağı türevi biyodizel ve dizel karışımları birincil yakıt olarak ve ikincil reaktif yakıt olarak benzin olarak kullanılmıştır. RCCI uygulaması, emme manifolduna sahip bir ikincil yakıt enjeksiyon sisteminin bağlanmasıyla sağlandı. Gasoline, kütle yakıt tüketiminin % 40'i ve% 55'i oranında PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler, 1500 rpm'lik sabit motor hızında ve sabit yük 7.2 kW motor gücünde gerçekleştirilmiştir. Yüksek fren özgül yakıt tüketimi (bsfc) ve egzoz çıkışı emisyonları için bir çözüm bulmak çok önemlidir. Dizel ve biyodizel karışımlarını kullanmanın amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştıran birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor çalışmasının önemli yanma, parametreleri kapsamlı bir şekilde araştırılmış ve sonuçlar sunulmuştur.
  • Öğe
    The effects of gasoline RCCI application on the performance and emission of diesel generator at medium loads
    (Dicle University, 2019) Oktay, Hasan; Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki
    RCCI uygulamasının dizel jeneratörde aspir yağı biyodizel-dizel karışımları kullanımındaki etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Yapılan deneylerde, aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları birincil yakıt olarak, ikincil reaktif yakıt olarak benzin kullanılmıştır. RCCI uygulaması, emme manifolduna sahip bir ikincil yakıt enjeksiyon sisteminin bağlanmasıyla sağlandı. Benzin, motorun toplam kütle yakıt tüketiminin% 35'i ve% 55'i oranında PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler, 1500 rpm'lik sabit motor hızında ve sabit yük 7.2 kW motor gücünde gerçekleştirilmiştir. Dizel motorlar genellikle orta ve yüksek yük koşullarında kullanılır. Oldukça yüksek fren özgül yakıt tüketimi (bsfc) ve egzoz çıkışı emisyonları için bir çözüm bulmak çok önemlidir. Dizel ve biyodizel karışımlarını kullanmanın amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştıran birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor çalışmasının önemli parametresi olan performans ve emisyonlar kapsamlı bir şekilde araştırılmış ve sonuçlar sunulmuştur.