7 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Öğe RCCI yanmalı motorda aspir biyodizeli karışımları ve benzin kullanımının orta yüklerde performans ve emisyon etkilerinin incelenmesi(Fırat Akademi A.Ş, 2017) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki; Oktay, HasanDizel bir jeneratörde RCCI uygulamasının performans ve emisyonlar üzerine etkileri, yüksek reaktviteli (birincil yakıt) yakıt olarak aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları, düşük reaktiviteli yakıt olarak benzin kullanımıyla incelenmiştir. RCCI uygulaması ikincil bir yakıt enjeksiyon sisteminin emme manifolduyla irtibatlandırılmasıyla sağlanmıştır. Benzin RCCI uygulama oranı motorun toplam kütlesel yakıt tüketiminin %40'u ve %60'si oranında olup, PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler dizel-jeneratör grubunun tam gücünün %50’ine karşılık gelen ve orta yükleme sayılacak sabit bir 7.2kW motor gücü ve 1500devir/dakikalık bir motor devri gerçekleştirildi. Dizel ile biyodizel karışımının amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştırmak için birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor alanındaki çalışmaların için en önemli performans ve emisyon parametreleri derinlemesine incelenmiş ve sonuçlar sunulmuştur. RCCI uygulamasında toplam yakıt tüketimi artmış, NOx emisyonları önemli ölçüde azalırken, CO ve HC emisyonları düşük oranda artmıştır.Öğe Çift yakıtlı reaktivite kontrollü bir dizel motorda biyodizel yakıtların düşük sıcaklıklı yanma performans ve emisyon karakteristiklerinin incelenmesi(Batman Üniversitesi, 2016) Işık, Mehmet Zerakki; Aydın, HüseyinDünya ekonomisinin gelişmesiyle birlikte, ham petrol talebi hızla büyümektedir. Sınırlı fosil yakıt durumu ve hava kirliliği, alternatif yakıtların ve yanma sistemlerinin araştırılmasına sürekli ilgi çekmiştir. Bilimsel çalışmalar içten yanmalı motorlarda yanmanın iyileştirilmesi ve emisyonların azaltılması amacıyla yeni yanma teknolojileri ve mevcut teknolojilerin optimizasyonuna odaklanmıştır. Düşük sıcaklıklı yanma (LTC) emisyonların azaltılması ve yakıt ekonomisinin iyileştirilmesi için güvenilir stratejiler olarak kabul edilebilir. LTC stratejilerinin önemli bir tanesi RCCI (reaktivite kontrollü sıkıştırmalı ateşleme) 'dir. RCCI uygulaması ikincil yakıtın emme manifoldu içine enjekte edilmesinden sonra, sıkıştırma zamanı sonuna doğru, silindirin içine birincil yakıtın enjekte edilerek tutuşmanın sağlanması şeklindedir. Bu çalışmada, bir dizel jeneratörde RCCI uygulamasının etkileri aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları kullanımında deneysel olarak incelenmiştir. Etanol ve benzin ikincil yakıt olarak % 30-60 oranlarında kullanılmıştır. Farklı koşullar altında motorun en önemli yanma, performans ve emisyon göstergeleri ayrıntılı olarak incelenmiş ve sonuçlar sunulmuştur. Etanol ve benzin RCCI uygulamasıyla yanma ve performans parametrelerinin çoğunda iyileşmeler olmuştur. Etanol ve benzin RCCI uygulamasında tüm yüklerde yakıt tüketimi artmış, özgül yakıt tüketimi düşük yüklerde artarken, yüksek yüklerde azalmıştır. NOX emisyonları önemli oranda azalmış, CO ve HC emisyonlarında ise kısmi artışlar olsa da değerler düşük seviyelerde kalmıştır.Öğe Aspir biyodizeli karışımları ve benzin ile çalışan bir RCCI motorunun orta yüklerde yanma özelliklerinin araştırılması(Fırat Akademi A.Ş, 2017) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet ZerrakkiDizel bir jeneratörde RCCI uygulamasının performans ve emisyonlar üzerine etkileri, yüksek reaktviteli (birincil yakıt) yakıt olarak aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları, düşük reaktiviteli yakıt olarak benzin kullanımıyla incelenmiştir. RCCI uygulaması ikincil bir yakıt enjeksiyon sisteminin emme manifolduyla irtibatlandırılmasıyla sağlanmıştır. Benzin RCCI uygulama oranı motorun toplam kütlesel yakıt tüketiminin %40'u ve %60'si oranında olup, PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler dizel- jeneratör grubunun tam gücünün %50’ine karşılık gelen ve orta yükleme sayılacak sabit bir 7.2kW motor gücü ve 1500devir/dakikalık bir motor devri gerçekleştirildi. Dizel ile biyodizel karışımının amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştırmak için birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor alanındaki çalışmaların için en önemli yanma parametreleri derinlemesine incelenmiş ve sonuçlar sunulmuştur. Benzin RCCI uygulamasında maksimum basınç, ısı salınımı değerleri artmış, kütlesel yanma oranları benzer olmuştur. Tek yakıt ve RCCI uygulamasında vuruntu oluşmamıştır.Öğe Dietileter ve aspir yağı biyodizeli karışımının bir lpg RCCI motorunun orta yüklerindeki yanma performans ve emisyon davranışının deneysel olarak araştırılması(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-06-12) Ülgen, Ali İhsan; Aydın, HüseyinSon dönemlerdeki taşıt sayısındaki anlamlı artış nedeniyle, benzin ve motorine olan talep ve bunun tedariği dengesiz bir hal almıştır. Bu durumun devam etmesi halinde, benzin ve motorin daha maliyeti artacak ve yakıtlara ulaşım yetersiz olacaktır. Günümüzde artan enerji taleplerinin dengelenmesine olan ihtiyaç devam etmektedir. Fosil yakıtların kullanımının artması ve tükenmesiyle birlikte alternatif yakıtlar daha fazla önem kazanmaktadır. Bu yönüyle bitkisel yağın işlenmiş hali (biyodizel) dizel motorlar için potansiyel bir alternatif oluşturmaktadır. Deneylerde aspirden üretilen yağdan biyodizel yakıt olarak kullanılmıştır. Yapılan deneylerde kullanılan dizel yakıtı, biyodizel ve dietileterden oluşmuş olan yüksek reaktiviteli yakıt kullanılmıştır. Düşük reaktiviteli yakıt olarak ise LPG sabit %50 oranında emme manifolduna gönderilmiştir. Her deney yakıtı ayrıca 2 farklı motor çalışma koşulunda yapılmıştır. Bunlar birincisi, motor yüklü durumdayken: 7,2 kW orta yük ve ikincisi ise RCCI modu %50 LPG nin emme manifolduna püskürtülmesidir. Emisyon, yanma performansı ve motor performans deneyleri yapılmıştır. Bu çalışmanın en önemli olumlu sonuçlarından biri olarak, RCCI stratejisi BTE değerlerini artırabilir. Tüm test yakıtları için artan sıkıştırma oranı ile BTE değerlerinin arttığı görülmektedir. Test yakıtları için farklı RCCI modları karşılaştırıldığında, BTE değerlerinin oldukça yüksek olduğu ve yüksek DEE'li çalışma koşullarında dizel yakıtı geçtiği görülmektedir. Bu nedenle, tüm B90/DEE10 ve B85/DEE15 RCCI çalışma koşulları için en yüksek termal verim değerleri elde edilmiştir. Biyodizel/DEE RCCI modları için KEİ değerlerinin arttığı açıkça görülmektedir. Bu olumlu durumlar hiç şüphesiz RCCI çalışma modları sayesinde olmaktadır. Özellikle RCCI uygulamasında alev hızının artması, tama yakın yanma ve ısı transferinin azalması gibi sebepler verimi arttırmıştır. Ayrıca RCCI yanmasında silindir duvarı ve piston kafası yüzeylerinin yakınında bulunan yüksek sıcaklık bölgelerinin ortadan kaldırılması da önemli bir faktördür. Bu, ısı transfer kayıplarını azaltır ve genleşme işi artar. İkinci bir neden, RCCI uygulamasının yanmanın başlangıcını ve sonunu kontrol etmeyi kolaylaştırmasıdır. Sonuç olarak DİE ve LPG RCCI modunda motorun verim ve genel performansı ile yanma parametreleri artmıştır.Öğe Dizel jeneratörde etanol RCCI uygulamasının etkileri(İstanbul Teknik Üniversitesi, 2016-10) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet ZerrakkiDizel jeneratörde aspir biyodizeli ve dizel (ultra low sulfur diesel-ULSD) yakıt karışımlarının kullanımında RCCI ( Reaktivite kontrollü sıkıştırmalı ateşleme) uygulamasının etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Ön karışımlı yakıt olarak toplam yakıt tüketiminin % 50’si oranında Etanol uygulaması yapılmıştır. Deneyler motorun 1500 d/d sabit devrinde ve 10.8 kW sabit yük uygulamasında yapılmıştır. Dizel ve biyodizelin harmanlamasındaki amaç yanmanın başlamasını kolaylaştırmak birincil yakıt reaktivitesini artırmaktır. Birincil yakıt karışımları, % 50 Biyodizel %50 Dizel karışımı B50 şeklinde hazırlanmıştır. Önemli emisyon, performans ve yanma parametreleri incelenerek, sonuçlar belirlenmiştir.Öğe The effects of gasoline RCCI application on combustion of diesel generator at medium loads(Dicle University, 2019) Oktay, Hasan; Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet ZerrakkiRCCI uygulamasının dizel jeneratörde aspir yağı biyodizel-dizel karışımları ile etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Yapılan deneylerde, aspir yağı türevi biyodizel ve dizel karışımları birincil yakıt olarak ve ikincil reaktif yakıt olarak benzin olarak kullanılmıştır. RCCI uygulaması, emme manifolduna sahip bir ikincil yakıt enjeksiyon sisteminin bağlanmasıyla sağlandı. Gasoline, kütle yakıt tüketiminin % 40'i ve% 55'i oranında PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler, 1500 rpm'lik sabit motor hızında ve sabit yük 7.2 kW motor gücünde gerçekleştirilmiştir. Yüksek fren özgül yakıt tüketimi (bsfc) ve egzoz çıkışı emisyonları için bir çözüm bulmak çok önemlidir. Dizel ve biyodizel karışımlarını kullanmanın amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştıran birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor çalışmasının önemli yanma, parametreleri kapsamlı bir şekilde araştırılmış ve sonuçlar sunulmuştur.Öğe The effects of gasoline RCCI application on the performance and emission of diesel generator at medium loads(Dicle University, 2019) Oktay, Hasan; Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet ZerrakkiRCCI uygulamasının dizel jeneratörde aspir yağı biyodizel-dizel karışımları kullanımındaki etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Yapılan deneylerde, aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları birincil yakıt olarak, ikincil reaktif yakıt olarak benzin kullanılmıştır. RCCI uygulaması, emme manifolduna sahip bir ikincil yakıt enjeksiyon sisteminin bağlanmasıyla sağlandı. Benzin, motorun toplam kütle yakıt tüketiminin% 35'i ve% 55'i oranında PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler, 1500 rpm'lik sabit motor hızında ve sabit yük 7.2 kW motor gücünde gerçekleştirilmiştir. Dizel motorlar genellikle orta ve yüksek yük koşullarında kullanılır. Oldukça yüksek fren özgül yakıt tüketimi (bsfc) ve egzoz çıkışı emisyonları için bir çözüm bulmak çok önemlidir. Dizel ve biyodizel karışımlarını kullanmanın amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştıran birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor çalışmasının önemli parametresi olan performans ve emisyonlar kapsamlı bir şekilde araştırılmış ve sonuçlar sunulmuştur.